Inga shorts, men väl ett par chinos!

Ni som följt bloggen senaste tiden vet att jag har haft jättesvårt för just chinos och att man ser kortare och tjockare ut i dem, oavsett vilken kroppsform man har. Och jag som redan är kort och har fotbollsrumpa och lår är det ingen vidare kombination. Och jag lovar er, jag har provat chinos till förbannelse, för jag vill verkligen kunna ha ett par som sitter snyggt, för jag tycker att det kan vara så fint på andra. Så fram tills denna dag har hoppet varit ute, tills jag sprang in på Lindex och såg att de hade fått in ett par chinos i höstkollektionen. Grabbade tag i dem och sprang in i provhytten, och YES!!!! Äntligen! Äntligen ett par med stretch i, som man alltså kunde vika upp i benen utan att fotbollsvaderna var i vägen och byxbenen stramade om nedre delen av vaden. Och så var de lagoma i benen, lagon vida utan att se föör vida ut. Om ni fortfarande letar efter ett par chinos, så tycker jag att ni ska springa in på Lindex och prova dessa!


(de är längre i verkligheten, men jag har kavlat upp dem lite också!)

Inför höstens skinninvasion har jag redan nu inhandlat en skinnkjol, även den från Lindex (!). Riktigt läcker, gillar blixtlåsen, och jag tror att det kommer bli en favorit i höst och vinter, med ett par stövletter och heltäckande strumpbyxor!

Kommentera inlägget här :