Mums vad gott!

Har bestämt mig (nu igen...hihi) för att försöka äta lite nyttigare, inte alls banta men bara äta bättre mat. Som menyn ser ut idag är det förskräckligt, hamburgare flera dagar i veckan, på det korv, cola, calzones, toast...ja alla snabbmat ni kan tänka er! Detta beror mycket på att Norge inte äter lunch som vi svenskar gör utan mestadels äter en smörgås bara och för mig som är ute och reser varje dag är det därför väldigt svårt att få tag i bra och nyttig mat. Blir mest bensinmackar och hur mycket bra mat har de egentligen?? Anyways, mina luncher får därför bli lite mindre i form av banan/frukt och smoothies eller liknande medans middagen blir lite mer. Idag har jag lagat ört och vitlöksmarinerade laxfiléer med en pastasallad till, bestående av: 100% fullkornspasta (helt brun är den), gurka, tomat, ruccola och fetaost. Mycket bättre än en Big Tasty på McDonalds! :) Och mums vad gott det är! :) Synd bara att man är så lat ibland att man inte orkar laga....... Nej, bort med de tankarna nu! :)

Är ni duktiga på att laga bra och nyttig mat eller brukar ni också precis som jag slarva?

Kommentarer :

#1: Klara

hoppas du har haft en bra dag! gå gärna in på min blogg och svara på vem bär upp den bäst (:

skriven
#2: Amanda

Hoppas du har haft en bra dag!
Kika gärna in på min blogg och svara på "dagens fråga" :)

skriven
#3: hockeyfrugan

lät riktigt gott det där :) bor du i norge?

skriven
#4: Veronica

Jag bor i Oslo på veckorna när jag jobbar och sen är jag hemma i Sverige på helgerna och hälsar på familjen :)

skriven

Kommentera inlägget här :