Hur mycket kostar det egentligen?

Jag har fått flera frågor angående vad det kostar att beställa från Forever 21, tull, moms, avgifter osv. Så jag tänkte att jag skulle göra lite klarhet i vad det egentligen kostar, allt inkluderat!

Säg att jag vill beställa den här klänningen från Forever 21:


Den kostar 22,80 Dollar.

Sen måste man kolla vad frakten blir. (Den informationen finner du under Customer Service och sedan Shipping)
Så här ser frakttabellen ut från just Forever 21:


Alltså hamnar vi i den första kategorin, där frakten ligger på 34.95 Dollar.

Sen använder jag mig av en jättesmart tjänst hos Tullverket som räknar ut tull och moms åt dig! (Tänk på att tullen är olika för olika varor) Tjänsten finner du här!


Här har jag då fyllt i vad priset på klänningen var samt frakten (i SEK). Speditionsavgiften är det arvode som posten tar för att ta hand om din försändelse. Det har varit olika bud om detta och jag har råkat ut för båda fallen. I vissa fall har jag inte behövt betala speditionsavgift om mina varor understigit ett värde av 500SEK, men ibland har jag fått betala ändå, och då brukar det vara 160:-. Så det fyllde jag också i själv. Sedan klickar jag på beräkna och då får jag fram det slutgiltiga priset vad det kostar. Och visst blir det avsevärt dyrare, men jag brukar försöka köpa ganska mycket när jag väl beställer, eller beställa samtidigt som en kompis, då man delar på tull, frakt och momsavgifter.

Klänningen kostar alltså egentligen 797,50 SEK.

Hoppas detta hjälpte er lite! :)

Kommentarer :

#1: Johanna

sv: tack så mycket!





himla bra info här ovan, det är inte så billigt som man tror alltså. :)

skriven
#2: Anonym

TACK jag är kär i dem....;-) Snygg klänning BTW.

skriven
#3: SHOEBOX

Det blir alltid dyrare än vad man har tänkt sig...



Jag har nog inget heller som passar skorna med fransar...men de är snygga! Det kanske funkar med ett par sruprörsjeans och en enkel tee? Låta skorna göra jobbet typ :)

skriven
#4: Katja

ja visst var den supersöt :)



fin klänning!

skriven
#5: belinda

men om man fyller i att den ska vara en gåva, då är det ingen frakt :D

skriven
#6: Sweet life style

nice (:

skriven
#7: Veronica

Belinda: Oj, det har inte jag sett...låter konstigt då alla borde sätta det i system och då blir det inte särskilt billigt för Forever 21.... Men fyller man i det vid utcheck då? :D

skriven
#8: Solli

ja, kommer ihåg när jag beställde en hel del från USA innan..då brukade jag faktiskt ringa till företagen o be dom snällt att skriva "gift" på mitt paket :o) Vissa var snälla o gjorde det, andra gjorde det inte..men det skadar aldrig att försöka ;o)



Jättefin klänning förresten!

skriven

Kommentera inlägget här :