Julhandel!

Vad trött jag blir!! Igår mobilbloggade jag 4 gånger och så slår jag på datorn nu och inser att inget av dem har gått fram. Hatar att det är så opålitligt! Jag vill kunna blogga med mobilen utan att vara osäker på om det kommer fram! =/
Jaja, nog om det! :)

Så hur gick det igår undrar ni?

Jo, jag måste erkänna att det var mycket svårare än jag trodde att hitta snyggt julpynt, mycket krafs är det som säljs och antalet ljusstakar att välja bland är otroligt få, men desto fler pappersstjärnor... Men litegrann fick vi med oss iaf! Ska ta lite mer bilder på allt när det är klart, men så här såg vårt köksfönster ut igår:



Ängeln har jag köpt i Norge, ljusstaken kommer från (hör och häpna) Clas Ohlsson, men vi gick runt överallt igår, på alla lampbutiker, inredningsaffärer och möbelbutiker, och fann ingenting vi ville ha, och sen bara...vi kollar Clas Ohlson för säkerthets skull, och vips! :D I oljad ek är den och större än de flesta andra. Visst är den snygg? :D Blomman är en amaryllis i en fin röd kruka med 2 st röda metalltrådar som snotts ihop till bollar. Snyggt, juligt och enkelt! :)


Och de här snygga snöbollarna hänger i ett av våra vardagsrumsfönster. Kommer från Marksljöd.



Och här har ni A:s hemmagjorda minijulgran...hihi:



Och här har ni den fina ljusstaken från Georg Jensen! Och ni som inte har tillgång till NK eller en egen Georg Jensen butik, så saluför de dessa även på Cervera, finns säkert fler ställen, men den kedjan vet  jag har dem! :)



Och glögg, pepparkakor och Jule Te får man ju inte missa! Jule teet ska bli spännande att smaka på, det innehåller: Svart te, apelsinskal, äpplen, rosblad, kanel, och kryddnejlika. Låter det inte väldigt juligt? :D Jooo! Blev även lite sugen på pepparkakskaffe...



Vad som står kvar på min lista att inhandla är:

- Julkulor (vi ska ha en äkta gran i år...mysigare så..)
- Trollhassel (att hänga i taket och hänga kulor, rosetter och glitter i)
- Mer julbelysning, har 3 fönster kvar.
- Kanske något litet till sovrummet...


Hur går det för er med advent/julshoppingen?

Kramar!

Kommentarer :

#1: Mikaela

tack och detsamma! jo det var trist..

skriven
#2: your dream closet

ljusstaken från v var riktigt snyggt :) Är dne efterskikad eller har ni köpt dne i affär?

skriven
#3: your dream closet

Jo jag tycker det är supersnyggt med lokar på andra ! men jag vill inte ha det själv. rakpermanentar oh plattar mitt hår hela tiden ;)

skriven
#4: nathalie

fint julpynt ni har hittat!

skriven
#5: Julia

va mysigt att ni börjat julpynta redan!

Ska jag nog med göra :D så fint på kvällarna!

skriven
#6: caroline

åhh vilken julshopping, nu blir jag lite svartis.. men vilka fina saker du hittat. Älskar ljus julkulorna, har också sånna, och ljusstaken var fin-jag gillar lite otraditionella samt adventsstaken tack för tipset, måste se om jag kan hitta en sån. =)

skriven
#7: jossan

haha söt gran :)

skriven
#8: Hanni

Vilket fint kök du ser ut att ha! Supernice. :)

skriven

Kommentera inlägget här :