Utmaning: Mina Shoppingvanor

Söta Solli utmanade mig att svara på frågor om mina shoppingvanor. Och här kommer svaren! :)

1: Hur mycket slösar du ungefär i månaden på kläder, smink och skor?

Väldigt varierande måste jag säga, på sista tiden har det blivit ganska mycket då jag har handlat jackor och höstkläder. Men 5000:- i månaden blir det nog... (döm mig inte nu, men jag har nästan inga utgifter och kan därför unna mig, passar på så länge jag kan! En dag sitter man där med barn, hus och 2 bilar och all shopping går till barnen)  Smink däremot blir det inte så mycket av, brukar satsa på kvalitet och då håller allting väldigt länge. Mitt i.d smink håller i evigheter.

2: Dyraste plagget/skorna du köpt?

Räknas väska? I så fall är det min Louis Vuitton Murakami Keepall 45. Den var sjukt dyr.
Det dyraste plagget måste vara min vinterjacka från Woolrich. Skor? Boots från Rodebjer, tror jag.



3. Bästa fynd i år?

Då jag hittade mina Grace-boots från Hope på rea(?!?!?) i Februari. För en ynka femhundring! Trodde knappt det var sant! Hypen om Grace-bootsen hade antagligen inte kommit till värmlandsskogarna och därför blev de utreade, någon annan förklaring kan jag inte komma på.


Till vänster: Rodebjer och till höger: Hope


4. Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?

Hmm, jag brukar vara ganska snabb att rycka av lappen innan jag hänger in i garderoben, men en massa oanvända plagg har jag ju trots allt. Saker som det aldrig blir tillfälle för eller väljer bort för att man gillar ett annat, liknande plagg, bättre. Men försöker rensa ganska mycket, minst 2 ggr om året för att få bort saker jag inte använder. Men för att nämna ett plagg som jag vet har prislappen kvar så är det ett linne, min favoritmodell, men har kanske 10 likadana fast i olika färger och på något sätt hinner jag aldrig ner till botten i lådan förrän de andra blir tvättade och läggs ovanpå.

5. Hur många par skor har du hittils köpt under 2008?

Det vet jag inte ens om jag vågar skriva....men okej då...ska kolla igenom bloggen, tror jag har fått med alla mina nyinköpta skor där...
Puh! 32 får jag det till...men en del har jag sålt på tradera nu...eller ja...4 iaf. Suck. Älskar skor.

6. Om jag gav dig 1000:-, vad skulle du köpa för dem?

Oj det vet jag inte, förmodligen göra något kul med dig, som gav mig pengarna! :)

7. Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?

Ja, jag måste väl säga 5800:- då eftersom det var det jag pungade ut med för några veckor sedan på min Woolrich-jacka. Men jag tycker egentligen att det är alldeles för dyrt! Men å andra sidan räknar jag den jackan som en investering för många år framöver, så ser man på det på det viset, så är det inte så farligt....(inbillar jag mig) Haha! :)



8. Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shoppingrunda, för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?

Nja, dölja och dölja, inte direkt, men jag berättar heller inte allt jag köper eller vad det kostar. Det är faktiskt bland det värsta jag vet när folk lägger sig i sådär, jag tjänar mina egna pengar och sparar mer än vad jag shoppar för varje månad. Då är det okej.

9. Spara eller slösa?

Både och. Gillar att shoppa, och i vissa perioder är jag mer slösaktig än i andra. Men jag har som sagt ett sparande också. För framtiden.

10. Dina fem senaste köp?

1. Min Juicy Couture dress som jag beställde från Nelly idag.

2. Kashmirkofta från La Redoute

3. Bh & trosor från Wonderbra

4. Mockastövlar från La Redoute

5. Svarta ballerinaskor i skinn från La Redoute

Fick ett paket från La Redoute (därför det är så mycket saker därifrån) :D


Jag utmanar alla som känner sig manade! :D

Kommentarer :

#1: Fredrik Frisören

snyggt!

skriven
#2: Madde

SV: TACK :)

skriven
#3: Veronica

Fredrik Frisören: Tack! :)

skriven
#4: Solli

Oj! 5 000:- i månaden..vilken lyx! Sådär mkt shoppade jag oxå för när jag var student och jobbade deltid på ett parfymeri...hade inte alls så mkt utgifter då..men sen jag köpte min lägenhet så går nästan alla pengar åt tråkiga utgifter..



Dina skor från Hope är grymt snygga!

skriven

Kommentera inlägget här :