På min badrumshylla

Nyfikna på vad som finns i mitt badrumsskåp?! :D Här har ni grunden:



Från vänster:

Chanel Beauté Initiale: Nyinköpt dagcreme! Härlig konsistens och ett bra makeupunderlag. Ska motverka för tidigt åldrande och släta ut fina linjer. Anti-rynk creme light med andra ord. :) Normal till torr hy. SPF 15.

Ole Henriksen Fresh Start Eye Creme: Piggar upp och slätar ut påsar och fina linjer. Jag använder den varje morgon. Alla hudtyper.

Ole Henriksen On The Go Cleanser: Lätt löddrande gel som luktar jättefräscht av citrus och är sprängfylld med vitamin C som "piffar" upp ett trött ansikte. Jag använder den varje morgon och kväll, på kvällen repeterar jag rengöringen 2 ggr. Första gången för att få bort all makeup och den andra gången för att rengöra på djupet. Normal till blandhy.

Ole Henriksen Pick Me Up Face Mist: Ansiktsvatten med ihopdragande effekt på porer och även denna är sprängfylld med vitamin C. Det är en perfekt avslutning på cleansern. Blir bomullspaden smutsig gör jag proceduren om igen tills paden inte visar några tecken på smuts. Normal till blandhy.

Janssen Cosmeceuticals Cleansing Secrets Bio-Fruit Gel Exfoliator: Underbar exfoliator som tar bort döda hudceller på momangen och lämnar huden sådär fint rosig. Jag brukar använda den 1 gång i veckan och då brukar jag ånga upp ansiktet i exempelvis duschen eller över hett vatten, rengöra, dutta på ansiktsvatten och efter det lägger jag på den i ett tunt lager och låter sen sitta i ca 8-10 minuter innan jag sköljer av med varmt vatten. Med den här produkten känner man verkligen att den fungerar, en brännande känsla får man när man lägger på den (det är helt normalt och ingen fara för känslig hud).  Alla hudtyper.

Exuviance Vespera Bionic Serum: Ett serum som jag använder under min nattcreme varje kväll. Den slätar ut, återfuktar och verkar sammandragande på porer. Jag klappar in den försiktigt med fingertopparna, den är jättedryg och endast ett "pump" behövs för hela ansiktet. Den här går även bra att försiktigt dutta runt ögonen istället för en ögoncreme. Alla hudtyper.

Exuviance Evening Restorative Complex: Den här nattcremen kan jag verkligen rekommendera! Du vaknar med slät hy som en docka!  Stress och torrhetsrynkor från dagen som gått försvinner. Fråga mig inte hur det går till but it works! Alla hudtyper.

Kommentarer :

#1: Eleni Flach :)

Hej :) Din blogg är jättebra. Kan du inte skriva vad produkterna kostar i fortsättningen? :)



skriven
#2: Veronica

Eleni Flach: Tack så mycket!:) Det kan jag absolut göra! :)

skriven

Kommentera inlägget här :