Mina topp 5!

Jag har blivit utmanad av Carolina att skriva ner mina topp 5 inom följande kategorier:


5 accessoarer
1. Mina väskor. Favoriterna just nu är min Mulberry Mabel och min Louis Vuitton Manhattan GM
2. Armband i massor! Har minst 5 stycken på mig varje dag!
3. Mina solisar, mina svarta à la Nicole Richie från D&G används flitigast, och så mina piloter från Cavalli då...
4. Min stora tygblomma som jag fäster på jackan, västen eller kavajen. Snyggt och piggar upp!
5. Bälten anväder jag ofta, nitar, OBI och smala varianter är det jag använder just nu.

5 plagg
1. Min skinnjacka från C-Girl. Love it. Perfekt bikerstuk på den och i det allra mjukaste av skinn!
2. Kavaj med uppkavlade ärmar. Har 3 st som jag varvar med i olika färger.
3. Mina trasiga jeans från Levi's. Gamla godingar som jag köpte för 6-7 år sen. Still going strong!
4. Tights/leggings, lack, rippade, nitar, dragkedjor - har dem i alla former!
5. Västar. Jag har rotat fram några gamla ur garderoben och kompletterat med några nya. Det är paljetter, jeans, armèinspirerat, zebrarandigt och kritstrecksrandigt. Snyggt att ha ovanpå enkla tunikor.

5 skor
1. Mina svarta knähöga stövlar från Novita som jag har använt såå mycket i vinter. Jättefina!
2. Ankelbootsen i mocka med platå från Topshop! Perfekta heelsen!
3. Balmain-inspirerade heelsen från Zara. I was lucky! :D
4. Mina Louis Vuitton-inspirerade heels från Topshop som jag bara väntar på att få en anledning att använda!
5. Mina höga gladiatorsandaler från Topshop. Sååå fina!

5 skönhetsprodukter
1. Flytande mineralfoundation från Dior Nude som behåller min torra hy mjuk hela dagen.
2. MAC Fix +  Sprayar på en platt borste och duttar över hela makeupen. Fixerar och gör så att man får en "flawless" hy som inte ser pudrad ut.
3. Ole Henriksen Muscle comfort Lotion. Eftersom jag traskar ganska mycket på en dag är mina fötter och ben svullna på kvällen och då hjälper denna jättebra. Kyler, minskar svullnad och dränerar där det blivit vätskeansamlingar. Dyr, men kanon!
4. Elizabeth Arden Eight Hour Cream. Uttjatad jag vet, men den är verkligen bra! Jag har den på alla torra partier, läppar armbågar, nagelband osv. Smörjer in ögonfransar på kvällen och använder den som primer under ögonskugga för att få ett högre färgpigment och en metallisk effekt.
5. Nagellack från OPI eller Lancôme. De sitter tveklöst bäst.

5 bloggar jag utmanar


Emma
Caroline

Mie
Hanne
Patricia



Nu får ni vara duktiga att klicka på alla länkar eftersom det tagit mig sju svåra år att leta upp allt så att ni vet vad jag menar! ;P Haha!

Kommentarer :

#1: Mie

Så artig. Tror den kommer til å ta tid, men jeg skal nok svare på den :D

skriven
#2: Hanne

Så gøy, skal svare på den senere i dag:) Håper du får en fin dag! Men hvor er solen i dag???:) Håper den kommer senere! Klem!

skriven
#3: Emma

Vad roligt! :) Jobbet kallar nu men ikväll är det jag som sitter framför bloggen! Ha en fin dag! Kramar!

skriven
#4: Patricia

Ja vad kul! jag gör den senare idag =D

skriven
#5: Patricia

btw, sjukt fina skor du har!! du har finaste skor inom svenska bloggvärlden typ :D vi har samma smak, thats greeeat

skriven
#6: Carolina

Kul att du tog dig an utmaningen! :-) Ha det bra!

skriven
#7: Emma

Jag har legat på latsidan idag, men imorgon så! God natt o kram!

skriven
#8: Emma

men, det går inte att klicka på Emma länken, då kommer man in på en annan blogg? Kram igen!

skriven
#9: Caroline

åhh skoj, självklart antar jag utmaningen, Ska försöka hinna med det idag annars blir det imorron ;P

skriven

Kommentera inlägget här :