Mitt utlåtande om kollektionen- Matthew Williamson for H&M



- Blå kavaj med tillhörande byxa. Jättefina och välgjorda, kändes bra i kvalitén. Dock ingen färg för mig...
- Gul/rosa top med broderier. Söt, helt okej material men kanske lite tråkig.
- Rosa kostymshorts. Läckra, bra kvalité och snygg passform!



- Lång volangklänning. Den finaste av de 2 volangklänningarna med snygga detaljer som paljetter i ryggen. Dock blev jag lite besviken på materialet, kändes ganska flygigt och färgerna inte alls lika intensiva i verkligheten. I mina ögon aningens dyr, trots Matthew Williamson, för vi ska ju komma ihåg att det fortfarande är Made in China.
- Mönstrat linne. Ingen favorit hos mig, lite slinkig i kvalitén men i övrigt "bara" ett linne.
- Rosa nitbälte. Det här fick bli mitt! Snyggt, metallic, i läder och med snygga nitar. Kul att ha något som är i typisk Matthew Williamson-anda, dvs. färgexplosion!
- Skinnjacka. Sååå snygg! Den här hade jag köpt om jag inte hade känt att jag inte hade behov för en till skinnjacka. Dock är den inte lika brun som på bilden, mer grå-beige-brun. Alla de rätta detaljerna och lagom kort i midja och ärmar!
- Volangklänning i kort modell. Mindre poppis, den här var jag sugen på först, men eftersom färgerna var blassigare och v-ringningen i halsen alldeles för hög fick den hänga kvar. Dessutom var den ganska lång, iaf för mig som bara är 161 cm över havet, gick till vaderna. Inte snyggt.



- Cardigan i kashmir och bomullsblandning, turkos/rosa. Mjuk och skön med fina detaljer som snyggt broderi och snygga knappar i form av söta rosa stenar. Det fick bli ett köp!
- Jacka. Provade aldrig, men snygg i modellen och snyggt med det lite metalliska.
- Mönstrad klänning. Snyggt mönster men lite för slinkig i kvalitén för min smak.
- Rosa klänning i tulpanmodell. Jättefin, materialet kändes bra, men minus för att bröstpartiet kändes ganska litet.
- Brett nitbälte. Det här ville jag ha, men det försvann i ett nafs, vad jag inte såg förrän för en stund sen på nätet var att det var mörkblått! Oh well, snyggt iaf, om kanske aningens plastigt, trots läder.



-T-shirt med fjärilar. Såg jättedassig ut och inte alls kul...
- Skinnväst med öljetter. En av mina favoriter, känns hållbar och var riktigt välgjord! Den fick följa med i min shoppingpåse!
- Halsband. Jag gillar det jättemycket! Kedjan är väldigt rejäl och de små stenarna glittar så fint! Perfekt till svart och till partyt! Ner i shoppingpåsen med den också! :)
- Clutchen. Sååå mycket finare i verkligheten än på nätet. Har en jättesnygg kedja i samma stil som halsbandet så att man kan ha den på axeln också. Det här känns nästan som vårens it-clutch och piffar upp vilken tråkig outfit som helst! Den fick också följa med, såklart!
- Scarf. Snygg, men nja, samma material som klänningarna, kändes lite trist och dyr framförallt för att "bara" vara en scarf. Jag droppade den.


Over all tycker jag att det är en väldigt fin kollektion och det känns nästan som en "riktig" Matthew Williamson-kollektion för alla plaggena/accessoarerna är så typiska för honom! Riktigt kul att det lyckades så bra!

Kommentarer :

#1: Emma

Gud vilken bra recension! Bra för oss som inte får kollektionen till vår stad :( Mina favoriter är som sagt skinnjackan och clutchen, vad kul att dem verkade fina i verkligheten också :) Jobbar på utmaningen. Ha en underbar dag! Kramis!

skriven
#2: Rola

jag tycker att kollektionen ser bra ut, generellt :)

skriven
#3: Sandra Marinoni

kul att du fick tag i så mycket :D

skriven

Kommentera inlägget här :