Så behandlar du bäst dina kashmirplagg!


Bild: Net-a-Porter

Eftersom många gillade mina tips om hur ni bäst tar hand om era skor, så kör vi på med ett tipsigt inlägg till. Denna gången om kashmir! 
 
Kashmirullen är en exklusiv, men ömtålig typ av ull och måste därför tvättas med försiktighet.

♥ Plagg som är gjorda av kashmir föredrar en kort tvätt. Tänk på att inte gnida eller vrida ur plagget!

Tvättmedelsrester kan förstöra de ömtåliga fibrerna, så kom ihåg att skölja plagget flera gånger efter en tvätt, helst tills vattnet är helt klart.

Kashmir bör inte tvättas för ofta. Är man bara noga med vädringen så försvinner all svettlukt eller röklukt av sig själv.

Kashmir bör handtvättas med milt tvättmedel eller babyschampo. Efter tvätt, rulla in kashmirplagget i en handuk och tryck lite lätt för att få ut vattnet. Låt därefter plagget ligga och torka plant och luftigt. Tänk på att om du hänger ett kashmirplagg förlorar det formen.

Ta bort noppor några gånger om året med en kashmirkam eller en noppmaskin. Detta gör att plagget håller sig finare längre.

♥ Tänk på att inte lägga  en precis använd kashmirtröja underst i garderoben där den inte kan andas. För då kan de bli malätna och det blir nopphål i den

Vill ni läsa mer om kashmirullen? Var den kommer ifrån, hur den tillverkas osv? Kolla HÄR

Kommentarer :

#1: Karin

bra tips:)

skriven
#2: Caroline

va duktig du är på tips om kläder, perfekt för mig.



jo redo för helg som bara den, nej jag har inga direkta planer. inga hjärteplaner heller, ska laga någon god middag och göra lite mys hemma bara men inget speciellt-för oss sambos är inte hjärtedagar så himla speciella speciellt inte efter 5år, vi har ju hjärtedagar varje dag ;)

själv då? hjärteplaner? kanske nått bra middagstips som jag kan prova?

skriven
#3: Miss Cali

Sv: Detsamma tjejen! =) Ha en mysig dag imorgon! =)

skriven
#4: Caroline

nee okej, skönt med lugn och ro. Nä hjärtansdag är ju inget speciellt på det sättet. Jag och min sambo har inte firat det på länge, det är nog roligast när man är "ny kär".



Låter ju toppen, kanske ska prova det, hmm.. Tänkte bara någon god efterrätt också och verkligen bara mysa och se på slager så klart. =)



Ska du göra nått roligt idag då?

skriven
#5: c a s p e l i h n a

hehe, precis.. men hur stor är risken att det ska krascha just idag liksom..?!



Hoppas du får en bra dag också!! Ska du göra nått speciellt??

skriven
#6: c a s p e l i h n a

Okej, men det låter ju trevligt! Hoppas du hittar något fint till pojkvännen då!! =)



Själv är det skolarbete hela dagen.. ska iväg strax å genomföra en intervju till mitt examensarbete..



ha det bra!

skriven
#7: Caroline

åhh va skoj det låter, du lever rena SATC drömmen, ;)

Nej det är jobb här med tills 17.00 då jag måste ge mitt shoppingbehov lite utrymme, så då ska jag handla lite kläder och hämta ut mitt paket från h&m.. sen blir det lite middag hemma och mys i soffan.-

skriven

Kommentera inlägget här :