10 sätt att hålla sig vintersnygg när plånboken är tom!

Jodå, det går faktiskt.



Här kommer några av de budgettips jag använder:

1. Torr och fnasig hy? På vintern får min hy i ansiktet ( i övrigt också) en chock av all kyla och börjar flaga av torrhet. Istället för att köpa en jättedyr mask, lägger jag på ett tjockt lager av min vanliga nattcreme. Låt verka 10 minuter. Har all creme sjunkit in? Lägg på mer! Låt hyn "dricka" tills den är nöjd och den kommer att stråla!

2. Vill du få dina produkter att vara längre? Det här tricket har jag lärt mig av mamma. Jag brukar alltid fukta mina pads med lite vatten innan jag tar på makeupremover eller ansiktsvatten, för att den inte ska suga in allt i padsen. Då behöver du ta mindre för att uppnå samma effekt och plånboken blir gladare!

3. Tandkräm är superbra mot finnar! Lägg ett tjockt lager på finnen och sov med det, en klar förbättring syns redan nästa morgon!

4. En slät, återfuktad och gyllene hud? Enkelt! Blanda grovmalt kaffe, havssalt och olja (kan vara babyolja eller olivolja), hoppa in i duschen och börja scrubba! Avsluta med att gnida 2 apelsinhalvor över hela kroppen. Skölj av! Mjukare kropp har inte skådats på länge! Dessutom sägs kaffe/koffein ha positiva egenskaper på celluliter, vilket de flesta av alla dyra hudcremer innehåller. Läs gärna mitt inlägg om just denna fantastiska kaffescrub!



5. Kladdigt nagellack? Finns det något värre än nagellack som blir sådär kladdiga och svårapplicerade? Lösning: istället för att köpa nytt, droppa ett par droppar nagellacksremover i nagellacket och skaka om. Vips så har du ett fräscht lack igen!

6. Nu i dessa vintertider är det många som använder sig av Brun-utan-Sol produkter, men vad gör man om det blir fläckigt? Vilket det har lätt att bli exempelvis på knäna, armvecken, armbågarna och händerna. Fukta en svamp, häll på lite vanligt hederligt bakpulver och skrubba bort! Använd alltid en oljefri hudcreme innan du applicerar BUS-produkter för att skapa ett så jämnt och intensivt resultat som möjligt!

7. Fett hår, men hinner inte duscha och äger inget torrschampo? Ta en stor puderborste och pudra i hårbotten med ett transparent puder. Det suger upp allt överskottsfett, så att ingen kan se att du inte har tvättat håret! OBS! Ta inte för mycket, pudra, vänta en stund och sen pudra mer om det behövs.

8. Vaselin. Räddaren i nöden. Hjälper mot nästan allt: Torra läppar, armbågar, nagelband, sprickor på fötterna (smörj på och sov med strumpor). Brukar även använda den som primer för mina ögonskuggor när jag vill att intensiteten på färgpigmenten ska förhöjas.

9. Hårinpackning? Ta ditt vanliga balsam, vira in håret i plastfolie, vira en handduk över, sitt så i ca 10-15 minuter. Dunderkur!

10. Le! Le allt vad du orkar, så att det nästan gör ont i kinderna, i 10 sekunder. Släpp i några sekunder. Upprepa 3 ggr och märk hur du på fjärde gången inte kan hålla dig från att le självmant! Alla glada människor blir automatiskt vackrare i andras ögon!

Kommentarer :

#1: Hanna

Jättebra tips! Tack för en bra blogg!:)

Kram

skriven
#2: Victoria

bra tips! :D

skriven
#3: Caroline

åhh va kul med alla dina sminktips, jag är så dålig på smink, krämer och ja you name it. men nu börjar man lära sig ett och annat, älskar dina tester. Måste sticka förbi NK här i sthlm och köpa den där mascaran också



okej då förstår jag, det är ju praktiskt att ha allt på ett ställe, jag behöver rensa och slänga massor men när ska man hitta den tiden? =P

skriven
#4: Helena

Oh vilka bra tips, tackar!

skriven
#5: Sofia K

Wow, galet bra tips du har!

Den där kaffescruben låter riktigt spännande :P Det måste jag nog testa :)

skriven
#6: s

hehe ok, you 2 :) vad gördu?

skriven
#7: Leia

Tack =) :D

skriven
#8: stina

tack :)



fina naglar du har

skriven
#9: julia

fin blogg! :))



läs & kommentera min!

skriven
#10: Passepartout

Superbra tips, verkligen!

skriven
#11: Solli

åh! dessa tips kommer i en rätt tidpunkt :o) tack!

skriven
#12: Michaela / Bloggdesigner ♥

vackra ögon du har :)

skriven
#13: Jag och fotbollsspelarn

Så vacker du är !



KRAM

skriven

Kommentera inlägget här :