Smokey Eyes

Var tvungen att testa mina nya sminkpenslar och kände för att göra en lite sotad make. Penslarna var jättebra! Här är resultatet:






Sotade ögon är min favorit när det kommer till partymakes. Enkelt, passar till det mesta och man kan sota precis hur mycket eller hur lite man vill beroende på tidpunkt och tillställning!

Tyvärr tar min blixt bort mycket av svärtan i maken, (det är mycket mörkare i verkligheten). But anyways, så här har jag gjort mina smokey eyes:

1. Lägg på en primer på ögonlocken för att ögonskuggan ska sitta bättre och färgerna intensifieras.

2. Börja med en svart ögonskugga som du duttar på (inte drar eller gnuggar, då ramlar massa under ögat och du får jobba som sjutton för att få bort det mörka) Lägg skuggan enbart på ögongloben och runda av med en oval form i ytterkanten av varje öga, för att skapa en fin form. Lägg ingenting i ögonvrån!

3. Ta en brun ögonskugga med en lite större och mjukare pensel än du använde till den svarta. Lägg den bruna skugga precis i globlinjen och gör cirklande rörelser med borsten för att sudda bort linjen mellan den svarta och bruna ögonskuggan.

4. Ta en vit, gärna skimrig ögonskugga och lägg strax under ögonbrynet och ner till det brun/svarta och sudda bort linjer. Låt penseln gå från yttre kanten av ögonbrynet och ända ner till ögonvrån i ett svep.

5. Lägg även svart ögonskugga på nedre ögonfransraden, men lämna innersta hörnet tomt. Där lägger du den vita skuggan och drar den över den svart för att minska kontrasten.

6. Lägg en eyeliner (jag använder en gel-eyliner) från inre delen av ögonlocket och avsluta med en kråkspark vid ytterkanten av ögat, jobba ihop med den mörka skugga på nedre ögonfransraden.

7. Lägg svart kajal på inre ögonfransraden.

8. Avsluta med mascara i flera lager.

Kommentarer :

#1: Johanna - SHOEBOX

GUd vad fint det blev! Jag tycker det är jättesvårt att sota ögonen...

skriven
#2: Elin

Så fint! Himla fin färg på ögonen du har :)

skriven
#3: Sweet life style

tack så mkt gumman! (:

skriven
#4: Cristin

KOLLA MIN BLOGG. PRENUMERERA PÅ BLOGLOVIN.COM

SEXIGASTE BIKINI OCH SNYGGASTE VÄSKORNA AV MISCHA BARTON!

ccristin.blogg.se

skriven
#5: caroline

super snyggt, önskar att jag kunde fixa det där, jag vet inte om det är att jag inte passar eller om jag gör fel men det blir liksom inte så bra på min. =(

skriven
#6: Nathalie

så fint det blev! jag älskar smokey eyes, kör alltid på det när jag går ut. :)

skriven
#7: Anonym

wow! blev jättesnyggt! Faboulous eyes!

o tack för den bra beskrivningen av tillvägagångssättet :o)



Svar: men prova att tävla om den först..du kanske har turen på din sida?



Kram!

skriven
#8: Patricia

snyggt, du har suddat ut det bra, inte markerat lr så ;)

skriven

Kommentera inlägget här :