Min sommarmakeup - steg för steg

Läsarfråga: Hej! Du ser alltid så fräsch ut! Det vore kul om du kunde göra ett inlägg om hur du sminkar dig och vilka produkter du använder.  Kram Erika.

Svar: Tack så mycket! Självklart kan jag göra det!  Här kommer då en liten steg-för-steg-guide till hur jag gör, inklusive vilka produkter jag använder!



Här har ni alla produkter jag använder för min sommarmakeup. Men vi börjar från början:

1. Börja med att täcka över röda prickar, finnar, mörka ringar under ögonen, vid näsvingarna och på ögonlocken med I.d Bare Escentuals concealer (jag har summer bisque). Genom att lägga concealer på ögonlocken får du en bra bas för ögonskuggan utan att lägga primer. Lägg concealer med en borste av syntetiskt hår för bästa täckande resultat.



2. Lägg foundation över hela ansiktet. Jag använder I.d Bare Escentuals mineralfoundation i färgen medium beige. Borsten jag använder kallas kabuki (också från I.d) och jag sveper över ansiktet med cirklande rörelser.





3. Efter basen lägger jag på lite solpuder. Perfekt nu på sommaren! Mitt kommer från I.d Bare Escentuals och heter a little sun. Jag använder en sned puderborste av gethår från Eleven för att lättast kunna göra konturer. Nu när jag är brun sveper jag över hela ansiktet, men lägger lite extra under kindbenet och under hakan för att ge ansiktet snyggare konturer.



4. Efter solpudret lägger jag på lite rouge från Make Up Store i färgen Glam Rose med en rund puderborste av gethår från Eleven. Jag applicerar det på kindens rundaste punkt och sveper lite utåt, men ta inte för mycket, du ska bara se sött rosig ut, inte som en påskkäring!





5. Sen är det dags för ögonskuggan! På sommaren brukar jag inte krångla till det med en massa olika nyanser utan använder en färg över hela ögonlocket ända upp till ögonbrynet. Brukar även lägga lite i inre ögonvrån, på nedre delen av ögonfransarna och även som highlighter högst upp på kindbenen och på näsan. Till detta är Muffin från Make Up Store perfekt, den är både ljus och skimrar lagom mycket. Applicerar gör jag med en ganska stor borste (snabbare och jämnare resultat) i gethår från Eleven.


6. Sen lägger jag ett par lager med mascara och jag använder Lancôme's Ôscillation. Nyfunnen favorit som ger fransarna ett riktigt kick!
















7. Avslutar gör jag med Mac Fix +, som fixerar makeupen och gör att ytan inte ser pudrad ut. Inte snyggt med för mycket puder på sommaren, hellre lite glansigt. Det här är verkligen min bästa kompis efter varje lagd makeup, en perfekt hy är resultatet. Jag sprayar på en foundationborste från Make Up Store och duttar över hela ansiktet.

8. Läppglanset är Lancôme Juicy Tubes i färgen Mulberry Blues.






KLART!

Kommentarer :

#1: Hanne

Masse bra tips der, kanskje jeg må kjøpe Mac Fix + på tax-free, den høres superbra ut:)

skriven
#2: Emma

Jättebra sminktips! Jag måste verkligen prova mineralsmink!

skriven

Kommentera inlägget här :