Sminkningen

Var på sminkkurs hos Make Up Store idag och så här blev resultatet:




Jag blev både nöjd och inte nöjd med resultatet, sotningen runt ögonen var jättefin, men däremot blev min hy alldeles för glansig och istället för fräsch lyster så ser jag mest flottig ut! Det mesta hon berättade om smink, penslar och hur man applicerar visste jag redan, men å andra sidan kan man ju säga att det var "gratis" eftersom jag fick välja produkter till samma värde som kursen. So overall var det en kul grej! Kommer att göra det igen nästa gång jag behöver smink och be dem göra olika sminkningar varje gång. :)

De här produkterna fick följa med mig hem:



♥ En lös skugga i färgen Chrome som ger ett fint shimmer.
♥ En blush i färgen Glam Rose. Snygg och diskret färg.
♥ En highlighter i färgen Muffin. Neutral och fungerar även som bas på ögonlocket.
♥ Cover All Mix Concealer. Täcker det mesta riktigt bra, lättapplicerad!
♥ Tri-brow color för ögonbrynen. Man kan mixa  och blanda ihop rätt färg som passar just dig.
♥ Kajalpenna i färgen Darkest Shadow. Mjuk och otroligt lätt att påföra. En favorit sedan tidigare!
♥ Ett läppstift i färgen sweetheart, som jag kommer använda till neutrala ögon (med ex Muffin) för att framhäva färgen på läppstiftet mer.

Kommentarer :

#1: Mie

Fine øyne! :D

skriven
#2: sandrao

snyggt! din sotiga sminkning vart mycket bättre min blev då jag gick sist.

skriven
#3: Evelina

Superfin sminkning :)

skriven
#4: Elin

Vad mycket smink du fick! Roligt! Det måste kostat över 500? :) Så mycket fick inte jag för mina pengar haha.. :P



Kram!

skriven
#5: BJERNHAGEN

tihi ja visst var det :D känns liksom att man är på väg mot rätt håll!

skriven
#6: Anonym

vilken fin sminking :D haft en bra lördag ?

skriven
#7: evelina

sv; hehe aa verkligen ;)

desamma :)

fin sminkning, ska också på make up kurs fast vet inte när ^^

skriven
#8: erika

sv ja men varför blir de så puhh de är ju inte så att man hänger tillbaka på galgen när man provat he he

skriven
#9: Malin

SV: åh mysigt med en hemmakväll :) det ska vi också ha så det blir ju mysigt :D

skriven
#10: JETS

Sv: Tackar! Och hoppas det ordnar sig med sandalerna!

skriven
#11: Anonym

du har jättefina ögon! ;)

skriven
#12: Nathalie

verkar som en kul grej, borde definitivt gå på e sån kurs med en kompis!

skriven
#13: Linda

supersnyggt!

skriven
#14: Rosanna

sv: Tack så mycket :D Joo det blev en rätt trevlig kväll faktiskt :)

skriven
#15: HANNAH

Visst är den! har kollat efter den ultimata jeansjackan sen förra våren och nu känns det faktiskt som att jag har hittat den :)

skriven
#16: kristin

Fin sminkning :)



Ha en bra dag!

skriven
#17: Anonym

fint!



sv: jaa du har nog rätt, men gud vad onödigt att man inte kan heta så? :P

skriven
#18: Emilia says;

fint!



sv: jaa du har nog rätt, men gud vad onödigt att man inte kan heta så? :P

skriven
#19: MALIN

Tack! :D

Åh vad snyggt det blev:)

skriven
#20: Hanna Luna

Jaså! :)

tack detsamma:D

skriven
#21: HANNAH

Fan dom är så duktiga :D skit fint!

skriven
#22: Nicole - en blondins syn på saken!!

sv; mmm känns ju lite, tror inte det kommer hjälpa henne dock...

va roligt, sånt vill ja oxå göra :) vad kostade det?

skriven
#23: Anonym

fin du var i håret också:)

skriven
#24: Ida

Jag tycker sminkningen blev jättefin faktiskt, du borde va helnöjd:D

skriven
#25: MARILENA

Sv: Aa det tycker jag också :)



tack ska du ha, detsamma :D



Oh så snyggt det blev !

skriven
#26: stina

tack :) snyggt sminkad du blev:) ja ska ågåpåsån därkurs snart :)

skriven
#27: Leia

Jodå, vi hittade alla delar. =)



Fina bilder!

skriven
#28: Leonora

sv; okej :)

tack så mkt :)

allt väl?

skriven
#29: erika

nu kan du se min städade walk in closet he he

skriven
#30: Your Dream Closet -,

gillar verkligen din ögonskugga :)

skriven
#31: Matilda

Sv: Okej, vad roligt :) Jadå ,ajag har haft en jättebra lördag :) Du då?

skriven
#32: Emms

sv: Tack ;D

Tack desamma =) kram

skriven
#33: Mindy

God kväll snäckan.Så fin du är på bilder.Hoppas att du får en trevlig kväll.kram

skriven
#34: Du vet inte

hehe ja de e jobbigt det, men jag har ju musiken som låter mig somna i lugn o ro hehe

skriven
#35: Sassy

Vad snyggt det blev!



Ha en bra kväll!



kram

skriven
#36: malin

väldigt fin sminkning :)

skriven
#37: Jennyh

tack :) fin sminkning!

skriven
#38: Alshammar - Fashion Lifestyle

super snyggt!

sv: tack :D

skriven
#39: Lina

Klart man ska blanda märken, vissa grejer är loreal bättre på, medans man kanske föredrar dior eller nåt annat märke på nåt annat. Bra att blanda, då får man ju det allra bästa.

skriven
#40: Jenny Lennartsson

Japp ja va på det idag oxå men jag hade bara en halv timme innan tåget skulle gå så ville göra det ändå så fick fuska lite o bara få lite tips osv köpte samma rouge som dig ett mineralpuder samt en borste, rätt dyrt ändå så fick lägga 300 kr extra men värt :) Fin du va föresten..Hoppas du har en bra lördag..

skriven
#41: Anonym

snyggt :)

Hur mår du sötis?

skriven
#42: Sweet life style

älskar sån kurs! ska dit nästa vecka! :D

skriven
#43: Anonym

- Tack gumman! Just nu orkar jag inte skriva något inlägg så jag svarar bara på alla kommentarer,men mer får ni veta om min helg senare :)

skriven

Kommentera inlägget här :