Kaotisk dag



Har smygstartat vårens/sommarens trend idag i form av en stor turkos bohemchic ring! Love it! Piffar upp vilken tråkig outfit som helst!

Har precis kommit till Quality Hotel i Gjøvik och slötittar på tv samtidigt som jag bloggar och pustar ut efter dagen. Det har inte varit någon vidare dag idag...  Det började med att jag tappade bort min bilnyckel. Efter att jag letat igenom alla fickor och hela bilen noggrant  flera gånger insåg jag att jag måste ha tappat den! Gick runt och letade överallt jag hade gått och frågade i alla butiker som låg i närheten om de hade fått in någon nyckel, men inget. Ringde polisen och hörde om de hade fått in någon nyckel....men inte hade dem fått in någon heller. Fuck fuck fuck, vad skulle jag nu göra?? Kom på att på nyckeln sitter det en metallbricka från Mercedes när vi köpte bilen, kanske någon hade ringt dit? Jag ringer och de säger att ja...det är någon som har ringt och funnit en nyckel, men att de bad damen som hittade den att skicka den med post till Oslo. NEEEEEJ!! (Jag var typ 15 mil från Oslo och bilen olåst) Jag kunde ju inte sätta mig på en buss och åka till Oslo för att hämta reservnyckeln när bilen står olåst på ett köpcenter....hmmm.... Killen på Mercedes gav mig ett nummer och sa att det var det numret som damen hade ringt ifrån och kanske hon inte hade hunnit lagt det på lådan än? Ringde...kom till en begravningsbyrå....rinhde upp Mercedes...fick ett nytt nummer....kom till en taxichaufför i Oslo....ringde Mercedes...äntligen blev det rätt dam som svarade att hon minsann redan hade lagt det på lådan precis som hon blivit tillsagd! NEEEEJ! Vilken låda? Postkontoret? Vilket Postkontor? Rusar till postkontoret och ber damen i kassan att leta efter brevet. Hon säger att all post håller på att lastas på lastbilen och ska köras till Oslo. NEEEEJ! Snälla snälla snälla!! Min bilnyckel ligger i ett brev som ska till Mercedes i Oslo. Okej. Letade och letade och till slut fann hon brevet. Sedan kom frågan, vem är avsändaren? Fuck fuck fuck, vad sa damen att hon hette....Rag...Ragn...Ragna....Ragnhild...försökte jag. Okej, där hade du tur sa postdamen och gav mig brevet. Hon hette Ragnhild. Man kan väl säga att jag var ganska lucky trots allt, tänk om jag hade kommit dit försent??? Huh! Hemska tanke. Då hade jag fått vänta där tills imorgon för att få nyckeln budad....tror inte ens att det fanns ett hotell där...Fick jag inte en hjärtinfarkt idag, ja då dröjer det nog.

Min andra episod idag var att jag glömde en shoppingpåsen inne på BikBok när jag provade ett par shorts och när jag kom tillbaka efter den, ja då fanns inte påsen där mer.....typiskt. Så nu ska jag hålla mig inlåst resten av dagen så att inget mer händer... :)

Har ni haft en bra dag? :D

Kommentarer :

#1: JETS

Usch vilken otur du haft idag! Hoppas du får en bra kväll i alla fall!

skriven
#2: Lena

Vilken affär handlar du helst kläder i? :) Kram

skriven
#3: Anonym

- Jag tycker också att det var underbart väder idag,vi får allt hålla tummarna på att solen skiner och det är fint väder dom kommande dagarna/månaderna! eller vad säger du? =) hähä. Jo jag håller med dig,känns som om vintern har varat i en evighet nu :(

skriven
#4: Mie

Huff, for en uflaks du har hatt i dag :( Håper kvelden din blir litt bedre. Klem!

skriven
#5: Leonora - The Crazy one

sv; vad bra :D

då kan jag klaga mer, haaha :D

skriven
#6: MARILENA

hehe varsågod :D



Hihi ja men de så kul med väskor och de är något som passar alla :D



Fiin ring du hade där :)

skriven
#7: Johanna - MyShoebox.se

Oj, vilken dag du har haft! TUr att du fick tillbaka nycklen, otur att påsen försvann... Jag hade migrän och måde dåligt halva dagen, men nu på kvällen är det bättre :)

skriven
#8: Sandra

Sicken dag du har haft! Hoppas att kvällen varit bättre! Ta det nu lugnt och satsa på att få en bättre vecka.

skriven
#9: Linda

tack, roligt o höra :)



Snygg ring!!

skriven
#10: Bea

Snygg ring :)

skriven
#11: www.alexandrastyle.se

Älskar din ring, ursnygg!!!



//



www.alexandrastyle.se

skriven
#12: Jennie

Tack, glad jag blir :)

skriven
#13: Du Vet Inte

Tack detsamma :D

skriven
#14: Rosanna

sv: Joo får hoppas att jag gör det bara, ligger lite efter planeringen som det ser ut just nu. Men det ska nog gå ändå :)

skriven
#15: Malin

SV: ja visst är dom :) vill också ha!



ja du får också ha en bra onsdag bruden, hihi!M

skriven
#16: Elin

Usch vad trist när sånt händer!



Snygg ringen var iaf. ;)



Kram

skriven
#17: e

Oj, vilken kaotisk dag du hade igår, fy sjutton ;-D

skriven
#18: Sandie

Åh vad tråkigt =( Fin ring dock!

skriven
#19: Felicia H

Guud vilken tölig dag! Hoppad din dag blir bättre idag :D

skriven
#20: Your Dream Closet-,

kan lova dig att den filmen är så jäkal bra. Hoppas du också tycker det :)

skriven
#21: emelie

sv: hihi jaa, folk tror jag är hög när jag säger att jag ska kanske flytta ifrån storstaden ;D

skriven
#22: Jenny Lennartsson

God morgon..Usch vilken dag du hade igår gumman lät ju inte bra :/ Hoppas denna onsdag blir bättre..

Hoppas ni har fint väder oxå, solen har hittat fram här, men hörde snön va påväg tillbaks igen imorgon snyfft vill inte ha det mer för i år :/ Kram

skriven
#23: Caroline

oj vilken dag, tur i oturen får man säga. Min dag var jätte bra och det var trevligt på kalaset men jag var super trött och hade fortfarande lite ont i huvudet, idag är jag lite piggare så det känns skönt.



har du föresten läst böckerna shopaholic eller är du bara sugen att se filmen i alla fall. ?

skriven
#24: Evelina

Fin ring :D

skriven
#25: Hanne

Huff, det hørtes ut som litt vel mye drama på en dag! Så utrolig stressende med den bilnøkkelen, bra at du fikk den til slutt:) Så irriterende at noen hadde tatt posen din fra BikBok, det synes jeg er ganske frekt... Håper dagen din i dag blir bedre:) Klem!

skriven
#26: Johanna - MyShoebox.se

Du har en award hos mig! http://myshoebox.se/award/#Kommentera

skriven
#27: Emelie

Vad jobbigt!

skriven

Kommentera inlägget här :