Get to know me

Namn: Maria Veronica
Piercingar: Fyra i öronen, tre på ena sidan och ett på det andra, och en i naveln
Tatueringar: Nope och inga planerade heller...
Längd: 162cm

Skostorlek: 36
Hårfärg: Mörkbrun
Fräknar: På näsan och kinderna när jag solat
Motto: Det som inte dödar, det härdar

Favoritklädsel: Oj, det kan vara vad som helst som jag känner mig bekväm i för dagen! Men klackar är ett måste!
Smeknamn: Virre, Verre, Vera, V, Vero.
Beroende av: mina nära och kära, och caffe latte såklart.
Vad tror folk om dig: Att jag är svår att komma inpå livet

Stämmer det:
Ja till viss del, det dröjer länge innan jag visar min sårbara sida för någon. Men jag är alltid öppen, glad och lätt att umgås med när det gäller allt annat
Vad får du oftast komplimanger för: Kläder, mina ögon och mitt hår
Vad säger du för att imponera på någon: Ingen aning, att vara mig själv hoppas jag räcker...
Hur imponerar man på dig: Genom intelligens och att kunna prata för sig, humor är också viktigt

Brukar du skratta för dig själv: Ja det händer titt som tätt
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: 3 treff, Scandic Hamar (från nummerupplysningen)
Var bor du: Oslo och Arvika
Trivs du där: Absolut! Oslo är en otroligt härlig stad och i Arvika finns familjen.

Äger du några converse: 
Jodå, gör inte alla det? :)
Sprit, cider, vin eller öl: Allt! Haha!
Brukar du bli för full: Det händer, men aldrig så full att jag någonsin däckat...
Är du allergisk mot något: Katt och damm

Hur svarar du i mobilen: Hallå eller tjena om jag ser vem som ringer, annars blir det väl, hej det är Veronica. I firmatelefonen blir det mer seriöst såklart
Antal timmar sömn inatt: 6
Brukar du komma i tid: Nä, det är i sällsynta fall och det kan nog alla mina vänner hålla med om
När mår du bra: När jag är ledig och bara kan njuta i trevligt sällskap.

När blev du fotad senast:
Det måste ha varit på fest för en och en halv vecka sen, om man inte räknar outfitsen som jag tar med självutlösaren då...
Hur känner du dig nu: Glad och avslappnad
Vanligaste färg på dina kläder: Basfärger som svart, vitt och grått, men jag brukar oftast matcha med något färgglatt till det. Vilken färg det blir varierar mycket.
Vad tycker du om fötter: Finns både fina och fula, äckligt med långa tånaglar och spruckna hälar, annars är det inget jag går runt och tittar på.

Vad saknar du: Mina kära i Sverige
Hade du en bra kväll igår: Ja, men med en uns söndagsångest.
Favorit dryck på morgonen: Ingen favorit, varierar mellan te, juice, kaffe, vatten och mjölk
Rakar du benen: Nej, jag är lat och går på salong och får dem vaxade.

När brukar du oftast gå och lägga dig:
Jättesent! Oftast in på småtimmarna!
Är du blyg: Inte det minsta
Sysslar du med någon idrott: Nej, inte nu längre, la min fotbollskarriär på hyllan för ett tag sen och nu tror jag på vila...i alla fall tills vidare...haha! :)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej, men attraktion vid första ögonkastet. Det andra växer fram när man lär känna den personen på gott och ont och trots det fortfarande är kär.

Har du spytt offentligt: Nej, inte vad jag kan minnas...
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Ligga med en tjej såklart...alla har vi väl någon gång undrat hur det känns? ;)
Är du nöjd med ditt liv: Visst, för tillfället, men jag strävar alltid framåt, vill uppleva nya saker och lära mig mer. Drömmar har jag massor av!
Är du bortskämd: Jag skulle ljuga om jag sa något annat, men inte nödvändigtvis bara när det kommer till saker, utan omtanke och en hjälpande hand från familj och vänner betyder mer 

Vad gör du i morgon: Jobbar
Vilken kändis tycker du är en bra förebild: Jag gillar Victoria Beckham, tycker hon är både skön som person,rolig och har snygg stil, hennes vikt orkar jag inte ens kommentera.
Vad längtar du till: Sol, värme och drinkar i Tunisien 
Har du bra vänner och äkta vänskap: Ja verkligen, jag har några få riktigt nära vänner som jag litar på till 100%.

Vad använder du för schampo: Just nu är det GoldWell för färgat hår
Hur gammal är du: 25
Tycker du om någon just nu: Ja, många
Gröna eller röda äpplen: Spelar ingen roll, äter nästan aldrig äpplen

Gillar du golf: Varken mer eller mindre eftersom jag bara spelat ett par gånger, men en grymt frustrerande sport om det går dåligt, där måste man verkligen ha psyket i schack!
Vilken tid gick du upp idag: Sju...eller okej, jag snoozade en halvtimme :)
Har du sovit i din egen säng inatt: Nej. Den står just nu i ett förråd och väntar på att få flytta in någonstans.
Sov du själv: Ja

Har du strumpor på dig nu:
Nope, men klackar
Är det okej att gråta: Absolut! Jag har svårt för att gråta men det är helt okej när andra gör det
När grät du senast: När min katt var sjuk i somras
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Fortsätta leva som vanligt och investera pengarna i en fastighet utomlands

Bär du glasögon eller linser:
Jag har både linser och glasögon, dock inte samtidigt... ;)
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, man kan vara lika snygg utan, allt handlar om kvalité.
Vill du gifta dig: Ja absolut! Ett riktigt sagobröllop i herrgårdsmiljö med en stor diamant och en fantastisk brudklänning med många gäster! Ska man, så ska man... ;)
Vill du ha barn: I guess, inget som känns aktuellt just nu men i framtiden hoppas jag möjligheten finns

Solar du ofta: Nä, aldrig, vill inte bli rynkig i förtid...
Är du bra på att laga mat: Lagar nästan aldrig mat...men läsa recept kan jag åtminstone, så helt åt skogen ska det väl inte kunna gå...
Är du flygrädd: Inte alls! Älskar att flyga, start och landning är bäst. Kanske har med adrenalinkicken att göra?
Hur vig är du: Ganska, var väldigt vig när jag dansade breakdance, jazzfunk och hip hop, men nu när man inte stretchar dagligen blir man fort stel igen...

Är du musikalisk:
Nä inte alls, men skulle gärna vilja
Vad dricker du helst när du är törstig: Kolsyrat vatten med smak
Vilken är din favoritglass: Äter nästan aldrig glass, men om jag måste välja skulle det vara daimglass
Tror du på ett liv efter döden? Jag vet inte, jag lever som om detta vore det sista i alla fall...

Tycker du om sushi? Nja, inte äckligt men heller ingen favorit.
Vad äter du helst när du ser på film: Godis eller chips, men oftast inget eftersom man inte hör något när man håller på och smaskar hela tiden...haha!
Har du tandläkarskräck: Nej, och tur är väl det eftersom jag spenderat antalet timmar i tandläkarstolen efter utslagna tänder.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Definitivt en kvällsmänniska! Som piggast blir jag efter 22.

Vilken ögonfärg har du: Grönblå
Har du någon gång gråtit dig till sömns: Ja, det har väl hänt 
Biter du på naglarna: Försöker låta bli. Ibland när jag slagit i nageln och det blir ett jobbigt tjack kan jag ta till tänderna...
Röker du: Nej

Senaste låt du hörde: Stackars med Lars Winnerbäck
Nämn något som gjorde dig glad igår: Att mamma och pappa tittar på hus i Thailand och då är framtidens semestrar räddade!
Vad gjorde du kl 08 imorse: Körde bil till Oslo
Det sista du sa högt:
"Tack så mycket!"

Det senaste någon sa till dig:
"Varsågod!"
Vad har du druckit idag: mjölk, iste och cola
Vad var det senaste du åt: Middag, tagliatelle med kycklig och krämig sås
Vad var det senaste du köpte: En makeup remover från L'Oreal

Vad är det för färg på din ytterdörr:
Har ingen, men hotellrummets dörr är grå...
Vad är det för väder hos dig nu: Mörkt, men det har varit fint väder, dock ganska kallt
Sover du tungt: Ja jättetungt!
Drömmer du mardrömmar: Det händer

Trivs du med ditt jobb: Ja
Favoritlåt just nu: Ingen speciell
Vad ser du om du tittar till höger: Ut genom fönstret
Vad gör dig glad just nu: Jag är oftast glad, men just nu ska det bli riktigt skönt att få semester och komma utomlands!

Vad ska du göra härnäst: Duscha och kolla på tv
Höger eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Glad
Favoritgodis: Tutti Frutti - i ask! :)

Kläder just nu:
Jeans, en varm kofta och ett par klackar
Sommarplaner:? Ingen aning, njuta av min semester, sen får vi se vad framtiden har att bjuda på...
Hur många kuddar sover du med: Minst 2
Spelar du något instrument: Nej, men jag har spelat piano och oboe, lite gitarr och trummor

Vad är viktigast för dig:
Familjen
Är du kittlig: Ja i midjan och på låren
Snarkar du: Säkert, om jag är snuvig, men inget som stör andra vad jag vet...
Stjärntecken: Tvilling

Kommentarer :

#1: Johanna - MyShoebox.se

Vilken rolig lista! Kanske snor den :)

skriven

Kommentera inlägget här :