Minifix

Håller på att fräscha till lägenheten lite, egentligen ska mycket köpas nytt men vi får ta det i omgångar och så vill jag att det ska vara genomtänkt och inte snabbköpt på ett och samma ställe bara för att det är smidigt. Anyways, förra veckan blev det panelgardiner i linnebeige (ska matcha med en färg till men avvaktar tills jag vet vad det blir för färger på möbler och mattor osv.) och igår köpte jag sex nya krukor med vardera vit orkidé för att ställa i köksfönstret och vardagsrumsfönstret. Min stil är ljus och stilren, inte för mycket saker och inte för mycket blandade stilar, men däremot gillar jag färg på exempelvis mattor, gardiner, lampor, vaser eller annat som man lättare kan byta ut om man tröttnar. Att ha 8 par middagsstolar i orange plast är inte min melodi oavsett hur coolt det kan se ut hemma hos andra. Däremot får det inte bli så enkelt att det blir sterilt, det ska fortfarande finnas en mysfaktor (lurviga ryamattor,fårskinn, dämpad mysbelysning och kuddar)!
Så här blev fönstren:



Köksfönstret. Ljusstaken kommer från IKEA.



Vardagsrumsfönstret. (Ursäkta de ostrukna gardinerna men stången ska bytas och just nu droppar gardinerna i golvet så det är lika bra att vänta med att stryka tills det är ordnat, annars blir det bara dubbelarbete). Krukorna och orkidéerna kommer från Blomsterlandet.

Kommentarer :

#1: Inga

Jättefint! Kul att se lite andra bilder=)

skriven

Kommentera inlägget här :