Läsarfråga!

Hej!
Har precis beställt ett provpaket med I.d. men är osäker på om jag beställt rätt färg. Vilken färg använder du? /Nathalie

Hej Nathalie!

Jag är ganska ljus i hyn och på vintern är jag riktigt blek, så lite beroende på säsong brukar jag blanda lite mellan två olika foundations från I.d. På vintern blir det färgen Light, på sommaren Medium Beige och däremellan blandar jag lite mellan de två. Men en regel är att absolut inte ha en mörkare färg än din naturliga! Däremot vad jag alltid använder är solpudret från I.d för att skapa konturer i ansiktet, lite under kindbenen, under hakan och lite i pannan (även på vintern) för det ger en gyllene ton utan att det ser för mycket ut trots att jag är ganska blek. Allt beror ju naturligtvis på hur mycket man borstar på.

Lycka till med ditt startkit, du kommer inte bli besviken, I.d gör verkligen sitt jobb! :)

Kram

Kommentarer :

#1: Kat

Jag använder också id..men jag ser så torr ut efteråt :(

skriven
#2: Veronica

Kat: Det gör jag också...på vintern! Så när jag märker att huden blir aningens torr varvar jag med en flytande mineralfoundation från Dior. Nude heter den och ger en riktig fuktkick i förhållande till pudret, men är fortfarande helt naturlig med mineraler och mineraliserat vatten som enda ingredienser. Spana in den om du känner dig torr av pudret! :)



Kram!

skriven
#3: Kat

Tack för tipset,får ta och prova den! :)

skriven
#4: Emma

Använder också detta, är såå nöjd! Måste dock köpa rengöring till penslarna nu och ny primer!

skriven
#5: Nathalie

Tack för ett jättebra svar! Har sett på http://bareescentuals.com/ att det precis har kommit ur flera nya nyanser, bl.a. en som heter fairly medium som jag tror kommer passa mig som handen i handsken.

skriven

Kommentera inlägget här :