Hourglass


På Sephora i New York fick jag testa det nya sminkmärket Hourglass och den duktiga makeup artisten som sminkade mig har sminkat både Madonna och Gisele Bündchen - inte illa. ;)

Resultatet? I loved it! Min hy har inte sett så frisk och klar ut på länge! Jag fick lyster samtidigt som resultatet täcker bra och tonar ned rödheter. Det innehåller solskyddsfaktor 15, verkar rynkreducerande, är vattenfast och sitter heeela dagen. Att den är fri från parabener, sulfat och talk var de avgörande faktorerna till att jag bytte ut min foundation från Dior Nude och Smashbox photofinish primer (som förövrigt innehåller silikon...) till foundation och primer från Hourglass. En bronzer för att markera kindben och käklinje från samma märke åkte också med. Har använt produkterna i över en månad nu och jag har letat som en tok efter återförsäljare som shippar till Sverige så att jag kan bunkra på mig fler! Idag hittade jag zuneta.com som är en engelsk onlineshop som alltså skeppar till Sverige - halleluja! :) 



Det bästa jag provat!

Kommentera inlägget här :