New York




Vi bodde på The Roosevelt Hotel på Madison Ave 45th street.




En av de bästa restaurangerna jag någonsin ätit på är STK som ligger i Meatpacking District. Den grymma inredningen gör inte saken sämre.


Här tar vi en drink under bron i meatpacking.


I frukostmackorna ligger ett helt charkpaket! Här äter vi på Central Station på ett Café brevid Magnolia Bakery.






Grand Central Station.





New York is major!








Vi åkte häst och vagn i Central Park, precis som Carrie och Big ;)





Här sitter vi på ett supermysigt café på en innergård och precis utanför går fifth avenue.



Drinkarna i USA var dunderstarka!



China Town.


Ground Zero = byggarbetsplats. Man kan inte förstå att twin towers stod här, men däremot paniken när de föll ihop förstår jag när jag vet hur tätt det är mellan byggnaderna.


New Yorks city-outlet. Här kan man göra fynd om man orkar armbåga sig fram och bläddra igenom vartenda litet plagg. Skulle kunna  spendera många timmar där inne... :) Jag fyndade ett par supersköna ballerinas från Matt Bernson.



Times Square var kaotiskt! Tror varenda turist i hela New York hade hittat dit.


Brooklyn Bridge, taget av en icke professionell fotograf som ni kanske ser ;P







Vi åkte helikopter över Manhattan, mäktigt!



Missa inte restaurangen Ninja när ni är i New York, verkligen en upplevelse utöver det vanliga och då menar jag inte bara maten...men boka bord!


Victoria's Secret och Sephora är givna stopp.


Love, love, love New York, och trots våra 5 fullspäckade dagar så känns det bara som om jag har scratchat denna underbara stad på ytan.

Bilder från Las Vegas och Miami kommer också :) (Har tagit mig hela kvällen att lägga upp dessa från New York...)

Nu är det sängen som gäller, hörs imorgon! :)
 

Kommentarer :

#1: Patricia

Jag har väntat på dina NYC bilder, taaaaack! det var kul att se :) får mig att längta ännu mer. Kram!!

skriven
#2: Emma

Men wow wow wow! Vilken fantastisk resa! Kul med en massa bilder. Åh vad jag vill till new york! :-)

skriven
#3: Sofia

Åh vilka härliga NY-bilder! :) Ser ut som att ni hade en mysig resa. Blev väldans sugen på en semester nu!

Kram Sofia

skriven
#4: JETS

Härligt! Ser fram emot fler bilder! :)

skriven
#5: Rosy

Va läckert med alla bilder!Va det inte lite läskigt att åka i helikoptern? Själv hade man aldrig vågat feg som man är =)

skriven
#6: maria

är det din pappa eller pojkvän? :O

skriven
#7: Sofia

Åh, jag blir galet avundsjuk. usa är min stora dröm! :)

skriven
#8: Veronica

Rosy: Ja lite läskigt först, men upplevelsen övervinner! :)



Maria: Det är min pojkvän, såklart.

skriven
#9: Maggish

hej bokade ni häst o vagn-turen i förväg? och vart gör man det i såna fall?

skriven
#10: Veronica

Maggish: Nej vi bokade ingenting i förväg, ta en promenad till central Park så finns det en hållplats där, i nio fall av tio står det redan hästar lediga. Det var inga problem att få en häst och vagn när vi var där i alla fall :)

skriven

Kommentera inlägget här :