Min Vardagsmakeup - Steg för steg


Jag börjar med att lägga en bra grund på en återfuktad och primad hy, touchar lite med solpuder och sprayar Mac Fix+ över hela ansiktet för att inte få en så pudrig finish samtidigt dom makeupen håller längre.



Jag lägger en greigeskimrande skugga i globlinjen och på yttre delen av ögonlocket med en stor pensel, dels för att det ska gå snabbt (har inte så mycket tid på morgonen) och att det är lättare att få jämnt och man får mer färg i ett drag. Skuggan jag använder kommer från Make Up Store och heter Velvet. Penslarna kommer från Eleven och är gjorda av gethår.




Jag lägger en ljus beigeskimrande skugga i inre ögonvrån och på toppen av ögonlocket samt en dutt under ögonbrynet för att lyfta blicken. Jag använder samma pensel som tidigare (orkar inte dra med mig hela kitet när jag är ute och reser och då gäller det att komprimera på ett sätt som inte kompromissar på maken) och eftersom båda färgerna är så ljusa fungerar det alldeles utmärkt att bara borsta av den lite. Skuggan kommer från Make Up Sore och heter Muffin.


Denna ljusa skugga kan jag även använda som highlighter på kindben, näsrygg, panna, käkben, alla ställen där ljuset faller i ditt ansikte för att skapa fina konturer.


Jag ramar in ögat med en kajal, inte sådär supernoga att det blir jämnt eftersom det ska suddas, suddas och suddas för att inte se ut som en geisha ;) Glöm inte att dutta in färg mellan ögonfransarna så att det inte blir ljusa fläckar mellan mascaran och kajalen! Pennan kommer från Make Up Store den med, inte min favorit (men absolut inte dålig!) men var tvungen att ta den då den jag egentligen vill ha (darkest shadow) var slut.


Jag lägger kajalen lite tjockare i ytterkanten av ögonlocket för att lyfta det lite.



Med hjälp av Make Up Stores Tri Brow color och en snedställd pensel suddar jag ut de skarpa linjerna från kajalen. Samma Tri Brow Color och samma pensel använder jag även till ögonbrynen, allt för att spara plats i makeväskan.


Jag suddar även den undre linjen.



Jag avslutar med en volymgivande och förlängande mascara från Givenchy.





Resultatet!
Lite glans på läpparna and I'm off for work! :) Har jag grym tidsbrist någon dag skippar jag kajalen och kör bara på skuggor och mascara.

Hoppas ni gillade min lilla tutorial och hojta till om ni har frågor! En kvällsmake kommer inom kort! :)

Kommentarer :

#1: Patricia

Söt :)

Precis köpt den där mascaran, inte testat den än! hoppas den är bra :D

skriven
#2: Veronica

Patricia: Som med alla mascaror tycker jag att de blir bäst efter ett par veckor när de inte är så tunna i konsistensen längre. Den här tycker jag är riktigt bra, fylliga och långa fransar! Hoppas du gillar den också! :) Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :