Läsarfråga!

Hejsan!

Vill börja med att tacka för en underbar blog!!! Sen undrar jag om du kan ge mig lite råd när det gäller väskor! Planerar ett köp men vet inte vilken! Vad rekommenderar du när det gäller louis vuitton? Vad kostade din manhattan? Har varit inne på mulberry alexa men jag vet inte!
I lands problem;)

Mvh Kristin


Hej Kristin!

Tack snälla! :)

Jag har precis samma I-landsproblem varje gång jag ska bestämma mig för vilken väska jag ska lägga pengarna på. :) Några frågor jag alltid ställer mig är:
- När ska jag använda väskan? Mest till vardags eller till fest?
- Behöver jag en rymlig väska så att jag får plats med kalender, laptop eller liknande?
- Vilken färg passar mig bäst? Vilka färger på kläder använder jag mest och vad matchar?
- Guld eller silver hardware? Vad använder jag till vardags i smyckesväg, klockor, solglasögon osv?
- Vilka andra väskor har jag? Satsa på olika varianter så får du ut mer av varje väska.

Enligt mig finns det några odödliga klassiker (förumton Chanel 2.55 och Hermès Birkin):



Min Louis Vuitton Manhattan är i den stora modellen, alltså en GM. Denna får man plats med en minilaptop i. Snygg och detaljrik väska som passar både privat och på jobbet. Köpte min i Rom för 1490 Euro. Här sportar Vanessa Minnillo sin.



Den andra väskan som står på min to-buy-list (valde mellan denna och min Chanel Classic Flap bag i Las Vegas i höstas) är en Balenciaga bag à la Nicole Richie's. Tuffar verkligen till stilen! Det finns en Balenciaga för alla, olika storlekar, silver, guld, rosé, svart eller helt enkelt lädertäckta nitar. Oavsett vilken man väljer är det en keeper för resten av livet.



Mulberry, Mulberry, Mulberry. Riktigt slitstarka väskor som håller i evigheter! Jag har en förkärlek till oaklädret. En Alexa bag har jag också funderat på, himla fin och är redan en klassiker (och förra årets it-bag!), men spana in den nya Tillie toten som med all säkerhet sommer bli lika hipp som denna. Vill man vara på den säkra sidan väljer man en Bayswater som klarat av trendhypen and still going strong.



Vill du satsa på en riktigt bra vardagsväska kan jag rekommendera en Neverfull från Louis Vuitton. Jag har en i Damier och storleken MM och tycker den är alldeles lagom för att få plats med det jag har med på dagarna. En billigare designerväska om man inte vill lägga 10 000:- + på en väska. Min kostade 4000:- norska kronor, vilket är väldigt överkomligt för en så snygg väska, sen tror jag att hållbarheten kanske inte är riktigt lika bra som på de dyrare...men den fyller sitt syfte som vardags/jobbväska perfekt! Kom ihåg att väskan inte har någon dragkedja utan stängs endast med ett spänne.


En Muse-bag från Yves Saint Laurent har jag velat ha sedan flera år tillbaka, en oversized i mjukt skinn (finns i flera olika storlekar), här på Ashley Tisdale. Även detta är en klassiker som man kan använda dag ut och dag in, år ut och år in.

Hoppas du fick lite tips och kanske kom du lite närmare ett beslut? Utgå från dig själv och inte vad som är jättetrendigt just nu eller vad någon kompis har, då blir du mest nöjd i längden. :)

Funderar du på något mer, fråga mig gärna igen!

Kram och lycka till!

Kommentarer :

#1: kristin

Tusen tack för tipsen på väskor! Ska ta och funderare lite till! Lutar mot en manhattan, balenciaga eller mulberry! Ha det jätte bra!!!



Mvh Kristin

skriven

Kommentera inlägget här :