A long list about me

Eftersom jag inte verkar få göra annat än att vänta på färjor hela dagarna, har jag roat mig med denna lista som jag hittade hos Johanna.

Skor:
Favoriterna är mina Louboutin's. Men just nu blir det mest UGG's, mina Acne Pistols och de nyinköpta ankelbootsen från Scorett. Väntar på våren och ett vårtecken är när jag plockar fram mina kilklackar med snörning i mocka från Bronx. Love them och de har hängt med två säsonger nu.
Sneakers: Är ingen sneakersmänniska alls...använder bara Converse, ett par vita och rosa, och kanske några enkla vita tygskor i jobbet. Sen såklart mina träningsskor från Reebok Easytone.
Jeans: Mestadels jeans från H&M som gör riktigt bra budgetjeans. Tycker det är onödigt att lägga en massa extra på jeans som sitter lika bra som ett par billigare, dock ska tilläggas att jag drar kortet på dyra jeans också om de sitter perfekt, t ex favoriterna från Whyred och True Religion.
T-shirt: På jakt efter fler! Vita och lite transparenta, kanske en i puderbeige också...och starka färger som cerise och orange! Har några schyssta från T by Alexander Wang och några med tryck också som jag använder under kavajen.
Väska: Favoriten är min Chanel classic flap bag, men använder de allra flesta av mina väskor. Louis Vuitton & Mulberry använder jag mest till vardags. Favvolutchen i svart lack kommer från Yves Saint Laurent.
Plånbok: En stor Emmy från Mulberry som man får plats med hela sitt liv i, vilket är bra för mig som man skulle kunna tro samlar på kreditkort och kvitton. Den har varit min följeslagare de senaste 5 åren och är lika fin fortfarande.



Solglasögon: Mina första designersolisar kommer från Gucci och är numrerade. Trots att jag nästan aldrig använder dem längre kan jag absolut inte tänka mig att sälja dem - de är fina att se på. Favoriterna just nu kommer från Moods of Norway, men har även Roberto Cavalli & Dolce & Gabbana i min samling.
Klocka: En Rolex Daytona vill jag ha, men fram tills den dagen jag unnar mig en sådan duger mina två Guess-klockor utmärkt.
Smycken: Gillar mest fashionjewelry, men mina silverarmband med berlocker och silverringar använder jag dagligen. Pärlor i öronen när jag jobbar. Min leopardring från Cavalli är nog den snyggaste ringen jag har.
Teve: Kollar otroligt sällan på TV egentligen, mestadels tittar jag på webtv, men nyhetsmorgon är en klassiker på helgen när jag är ledig.
Mobiltelefon: Världens sämsta mobiltelefon (det måste det vara) från Sony Ericsson, slår av sig minst en gång om dagen och man märker det inte förrän man ska ha den, seg i touchen...ja...suck. Saknar min gamla Nokia som ser ut som en Blackberry. Är extremt dålig på modeller när det kommer till mobiltelefoner - totalt ointresserad.
Dator: Två stycken minilaptopar, en silvrig från Asus och en rosa från HP. 
Smink: Jag använder alltid smink (om jag inte går hemma i morgonrocken hela dagen då och ingen ser mig...) Foundation, solpuder, ögonskugga, kajal, mascara och läppglans är standard. Jag piffar med rosa rouge de dagar jag känner mig glåmig. Mindre smink på sommaren, då blir det bara en tonad dagcreme, solpuder, highlighter på kinder och ögonlock och avslutningsvis läppglans. Är dock grymt sugen på lite färg på läpparna nu i vår och funderar på att våga mig på ett orangerött läpptift. Hourglass, I.d. Make Up Store, Mac och Juicy Tubes är märkena jag använder mest.
Ansiktskräm: Allt från Exuviance, Essential Daily Defence Cream och Evening Restorative Complex. Vespera Bionic serum under. Ögonkräm har jag en från Matis nu som gör jobbet.
Lotion: Från Philosophy som doftar sommarcocktail. Varvar med body oil från Ole Henriksen när huden behöver extra fukt.
Tandkräm: Det varierar, men en riktigt fräsch variant!
Schampo/balsam: Schampot kommer från Brazilian Blowout serien och balsamet från Bed Head. Använder alltid färgbomben från Revlon som en inpackning varje vecka. Alltid serum och värmeskydd vid styling.
Tvål: Nougat London, Decleor, Palmolive och skrubb från Exuviance.
Mineralvatten: Allt möjligt, Loka, Ramlösa, Voss, Farris, Pellegrino ja you name it. Gärna med smak. 
Vin: Föredrar fylliga röda viner, inte söta och heller inte sura vita viner. Rosé är gott i solen och Ice wine är supergott till desserten.
Drink: Söta och fruktiga, får gärna vara färska bär i - typ björnbär. Tackar aldrig nej till en Strawberry Daquiri på sommaren och så har jag lärt mig dricka Gin & Tonic, men det är mest för vuxenpoängen.
Bröd: Godaste brödet är foccacia, men det äter jag så sällan och just nu undviker jag allt utom hårt bröd och mammas hemgjorda fullkornsbröd.
Mat: Älskar mat! Fantastiska smakupplevelser på bra restauranger är livsnjutning för mig.
Glass: Äter aldrig glass, om jag inte blir bjuden på exempelvis en middag.
Godis: Nope, inte här heller. Ingen godisgris alls! Inte ens choklad...äter jag choklad är det praliner av mörk choklad och bara en till latten. Men däremot chips och ostbågar...
Säng: Den vill jag inte ens tänka på. En utsliten variant som hängt med pojkvännen för länge. Varvar gör jag med hotellsängar varje vecka.
Lakan: Blandat, mest randiga satinlakan från Hemtex, tror jag...
Frisörsalong: Kharma.
Dagstidning: Prenumererar inte på någon, men får morgontidningen på hotellrummet varje morgon.
Magasin: Många, ELLE i flera olika länder, samma med Costume. Chic, Sofi's Mode, Damernas Värld, Vogue för att nämna några. Köper på mig en massa olika på flygplatserna när jag väntar på flyget.

Kommentera inlägget här :