Today's Pic(k)'s





Stella McCartney - inspired dress.


Lägg förresten lite extra märke till mitt hår idag, som jag faktiskt inte har tvättat på hela 8 DAGAR!
Fortsätt läsa om ni undrar varför jag är stolt över det... ;)

För 4 år sen slutade jag spela fotboll och då hade jag tidigare tvättat håret, om inte varje dag så varannan, och jag var trött på mitt risiga och torra hår (håret blev som bäst efter dag 2 då det hade återfuktats ordentligt igen...) och min frisör propsade på att jag bara skulle tvätta ett långt hår EN gång i veckan. Det stora frågetecknet då var HOW?? Jag började med att inte tvätta håret förrän det verkligen var fett, och när det började bli fett räddade jag upp det med torrschampo (som för övrigt måste vara en av de bästa uppfinningarna?!)  Så jag gick från 4 dagar, till 5 dagar  och till slut upp till 7 dagar. De senaste 3 åren har jag bara tvättat håret en gång i veckan, jag har använt bra produkter som är lätta att kamma ut, hårinpackning (färgbomb från Revlon) en gång i veckan, torrschampo (just nu Batiste för brunetter) och nu senast investerade jag i en Mason Pearson borste som jag skulle vilja påstå redan gör skillnad. Vanligtvis brukar håret vara på gränsen vid dag 7, men på dag 7 den här veckan kände jag bara att håret föll så fint, kändes fräscht, var lättkammat och volymen fanns kvar. I'm amazed!
På de här 3 åren har min hårkvalité förbättrats avsevärt, toningen håller bättre, mindre kluvna hårtoppar och att få beröm av sin frisör för kvalitén på håret måste vara det ultimata beviset, för märker HON det ja då kan det inte vara inbillning!

Hur ofta tvättar ni ert hår?
Har ni någon produkt som ni inte kan vara utan?
Någon som förresten testat Moroccan Oil som kan berätta hur den är?
Skulle vara kul om ni delade med er! :)


Boots Rodebjer
Leggings H&M
Randig stickad klännig H&M
Skinnjacka C-Girl
Solglasögon Persol
Väska Mulberry Mabel

Kommentera inlägget här :