Let's shine

Under tiden jag drack mitt kaffe och läste ELLE igår passade jag samtidigt på att göra en hårinpackning (Phillip Kingsley has arrived!) och lägga en exfolierande ansiktsmask. En riktig fredagstreat! 



Jag svär vid den här inpackningen - honestly! And so did Audrey Hepburn.
Den räddar mina torra hårtoppar i ett nafs och är min saver mot vinterfrissigt hår.
Jag sitter med den i så länge jag har möjlighet (en timme, om jag hinner) men rekommenderat, minst 10-20 minuter, och det bästa av allt är att det medföljer en hätta att kapsla in håret i för bästa resultat. Okej, inte supersnyggt med à la granny-stilen, hehe, men har du boyfrienden hemma; vira en handuk runt  huvudet, över hättan, och voilà, så ser det bara ut som om du tvättat håret... ;) 




Och kom ihåg: It's a PRE-treatment, dvs. man applicerar det innan man tvättar håret med shampo, annars blir håret jättekladdigt, tungt och fett.

En av mina bästa beauty secrets, så håll i hatten ;)

Kommentera inlägget här :