Wash cloth




De bästa tvättlapparna (helt klart!) för ansiktet kommer från Kanebo Sensai och heter Sponge Chief.
Tvättbara i 60 grader, är ekologiska, håller inte bakterier pga materialet som även miniexfolierar och passar känslig hy.
Perfekt att ta bort rengöringen eller ansiktsmasken med!
Varje gång jag är på Tax Free lassar jag på några stycken, men har man inte möjlighet till det, kan man köpa dem HÄR.
Har ni inte provat tycker jag att ni ska göra det.


Ikväll blir det sömn tidigt, kört bil i 13 timmar idag....och en flygresa på det. Men nu är det helg - ordning och reda, ledig på freda' ;)

Kommentarer :

#1: S

Jätte bra tips aldrig hört talas om dem. Tack!

DU kommer verkligen alltid med bra tips, uppskattas!

skriven
#2: S

Hur länge håller en sådan tvättlapp?

skriven
#3: Veronica

S: jättelänge! Det är bara att tvätta och tvätta, det enda man kan känna är att den inte blir lika vit längre och vissa fläckar kanske inte går bort, då har jag provat med pyttelite klorin i tvättmedlet (även fast det inte rekommenderas av kanebo) och för mig har det fungerat och de har blivit vita igen :) jag byter helt enkelt när jag tycker den börjar kännas solkig efter alltför många tvättar :)

Vad roligt att du gillar tipsen! :) ska fortsätta med det! Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :