My Makeup Bag



Jag får ofta frågor om min sminkväska, vilka produkter jag använder till vardags/fest osv. så jag tänkte att jag skulle visa er min "resesminkväska", dvs. den som får följa med mig på mina jobbresor varje vecka. Den är minimerad till det jag absolut behöver, men är ändå tilltagen för att jag enkelt ska kunna göra om min dagmake till en middag/partymake beroende på occasion (likväl som jag alltid har ett par klackar, ett par snyggare jeans & topp/klänning med mig - ifall). Som med allting annat förändras innehållet titt som tätt, men här har ni mina favoriter just nu: 



En smidig väska för mig är genomskinlig - enkelt att få översikt över var allting är, eftersom jag i princip alltid har bråttom ;)

Bas:

Primer: Flash Radiance Skincare Brush från YSL TopSecrets. Nästa inköp blir La Prairie Rose Illusion Line Filler.

Foundation: Bytte precis min Shiseido mot Dior's BB Creme som täcker tillräckligt bra men ändå ser naturlig ut. I vintras började jag med en ny rutin; att blanda min foundation med olja, och det har jag faktiskt fortsatt att göra eftersom jag gillar hur den återfuktar min hy och motverkar fina linjer och kakighet. Jag använder Clarins Blue Orchid Treatment Oil och adderar 1-2 droppar till foundationen och blandar innan jag applicerar.

Concealer: 2xYSL Touche Éclat i nummer 1 och 2. Den rosa för att dölja mörka ringar under ögonen och den beige för att täcka rodnader.

Puder: Eftersom jag har ganska torr hy och gillar den lite glansiga finishen använder jag väldigt sparsamt med puder -  det enda jag använder är solpuder till konturer och highlighting puder för att framhäva de höga punkterna (kindben, näsa, överläpp etc.) i ansiktet. Som solpuder använder jag I.d All-over face color i färgen Faux Tan som har pyttelite skimmer i som passar fint nu på sommaren. För att highlighta använder jag Chanel's puder Lumière Sculptée De Chanel.

Rouge: En liten dutt på "äpplena" av mina kinder med I.d Blush i färgen Trendsetter.


Ögonen:


Ögonbryn: Plockar enstaka strån som dyker upp mellan mina brynplockningar på salong med en pincett. Fyller sedan i dem med Make Up Stores Tri Brow Color. 

Primer: Mac Paint Peintures i färgen Bare Canvas gör jobbet med att hålla skugga på plats.

Skuggor: Make Up Store gör fina och hållbara skuggor och mina två favoriter jag använder dagligen är Muffin (cremeguldig) och Ghetto (brun). På kvällen använder jag bara mer brunt för att göra looken mer sotig och adderar flytande eyeliner. På kvällen highlightar jag inre ögonvrån och under högsta delen på ögonbrynet med L'Oreal's Color Infallible i färgen Hourglass Beige.

Eyeliner/kajal: Make Up Stores Darkest Shadow är lättapplicerad och mjuk - fixerar den med Tri Brow Color's svarta färg för att öka hållbarheten. Att hålla penseln vass är A och O - glöm inte pennvässaren!

Mascara: YSL Shocking ger extremsvarta fransar och bygger mycket på varje ögonfrans - vilket jag gillar - oavsett dag eller kväll.

Läppar:

Lipgloss: Hittar ni alltid flera stycken i min handväska. Håller mina läppar så neutrala som möjligt i jobbet och varvar mellan Lip Fusion och Lancôme's Juicy Tubes.



Detta tar mig 5-10 minuter varje morgon!




Kommentarer :

#1: Sofia

Åh! Letar efter en precis sådan väska! Var finns denna underbara att köpa?!?!

skriven

Kommentera inlägget här :