Parfymerat

När våren kommer vill jag bara rensa undan alla mina tyngre parfymer som jag använt mig av under vintern och fräscha upp hyllan med några nya favoriter för året. De ska var lätta, fräscha, blommiga, fruktiga och ge en förnimmelse av en blommig sommaräng eller färska jordgubbar.

Sniffade mig snurrig igår, men dessa två är helt klart favoriter som faller under ovanstående kriterier!



Tidigare sommarfavoriter är bl.a Miss Dior Chérie L'eau, Marc Jacob's Daisy Eau so Fresh, Clean Summer Escape, Giorgio Armani Acqua di Gioia och DKNY Be Delicious Fresh Blossom.

Vilka är era sommarfavoriter?

Kommentarer :

#1: karin

Håller med om att man vill ha mer fräscha, lätta dofter nu :) har flora från gucci, väldigt fräsch! en annan är chanels chance, min favorit :)

skriven
#2: Lisa

min favorit på sommaren har varit ¨miss dior cherie blooming bouquet¨



skriven
#3: Elisabeth

Gucci tycker jag alltid luktar gott.. =)

Förra sommaren köpte jag en Escada Taj Sunset.. Den luktade riktigt gott och var riktigt sommarfräsch =)

skriven

Kommentera inlägget här :