How to dress: Byggbranschen

Hej
Älskar ditt inlägg nedan med inspiration för hur en mäklare skall klä sig.
Jag skulle också vilja ha liknande hjälp inspiration. Jobbar på ett byggföretag där jag mestadels sitter på kontoret med inköp men det händer ändå titt som tätt att jag måste åka ut på olika möten på byggarbetsplatserna. Är en ganska liten tjej i denna bransch (både till ålder, 26 år och längd 1.58) vilket gör att jag hade behövt få lite hjälp och inspiration till lite jobboutfits som hjälper mig att få lite pondus bland alla de stora männen i vår bransch, utan att bli för utstickande, eller dressad. Kan dock inte har för "fina" kläder då jag ibland som sagt behöver åka ut och ta lite mått osv. Varför det inte fungerar med högklackat eller kostymbyxor, inte heller med för mycket opraktiskt accessoarer. Just nu blir det mest bara ett par bekväma jeans och en tröja och ett par låga skor, vilket är så tråkigt så man spyr på det.
Tack för hjälpen!

Kram
Emma



Hej!
Tack snälla! :)

Jag har satt ihop en veckas outfits till dig, både platta skor och ett par ankelboots med klack (är gåvänliga!) med diskreta smycken och som inte ska vara i vägen för dig när du jobbar, tajta armband och halsband som inte hänger alltför mycket. Jag har satsat mer på kul nagellack istället för accessoarer. Klocka är ett annat tips och kan bytas som smycken om man satsar på billigare varianter.
Praktiska plagg och lite finare plagg, men de flesta i en budgetklass ifall de går sönder eller slits snabbt, men samtidigt jobbvänliga om du måste åka ut på byggen.

Hoppas jag fått in några outfits som passar dig! :)
Och byggarbetsplatsen kommer få snyggaste byggtjejen ever! ;)

Kram,

Veronica




Gula gummistövlar Ilse Jacobsen 1049:-
Rutig skjorta Topshop £28
Klocka Triwa 1795:-
Coated blå jeans Rag & Bone 195 Euro
Vitt linne GinaTricot 99:-
Nagellack L'Oreal 59:-
Screw armband Sophie by Sophie 995:-




Gröna sneakers Converse 699:-
Skinny twillbyxor H&M 299:-
Mobilhållare Friis & Company 249:-
Skjorta med döskallar Mango 199:-
Plastklocka Marc by Marc Jacobs £150
Nagellack Deborah Lippmann 169:-




Denimskjorta Mango 299:-
Jacka Barbour 3499:-
Dicker boots Isabel Marant 335 Euro
Färgade jeans Topshop £38
Armband med nitar Nastygal $25
Väska French Connection £250
Nagellack YSL 250:-




Stickad tröja Mango 399:-
Armygröna cargobyxor Lindex 299:-
Färgglad regnjacka Topshop £36
Väska Urban expression 799:-
Halsband Nastygal $40
Ankelboots Acne 2995:-



Mönstrad blus med knyt Mango 499:-
Coated svarta jeans Mango 299:-
Ballerinaskor Tory Burch 180 Euro
Trenchcoat H&M 399:-
Halsband By Malene Birger 749:-
Armband By Malene Birger 849:-

Kommentarer :

#1: Lisa

Åh du är så duktig! Snart kanske jag ber om en tips på outfits;)



Kram

skriven
#2: E L I N F E L I C I A S

snyggt!

skriven
#3: - pouline △

sv: tack! :)

skriven
#4: ABSOLUTE ELIN

men tack :)

händer idag då? :)

skriven
#5: ABSOLUTE ELIN

men tack :)

händer idag då? :)

skriven
#6: emma

sv. men visst var det? var egentligen bara två jag inte gillade och de var de svenska haha :D

skriven
#7: Emma

Tusen tack för hjälpen! I dessa outfits kommer jag definitivt vara byggbranschens snyggaste böna =)

Som sagt, är oerhört tacksam för all den inspiration du skänker varje dag!

Keep up the good work.



Kram

Emma

skriven
#8: Caroline, Mora

Måste ge dig massor med creed för att du är så gullig och hjälper en som ber dig så fint om outfits tips här på bloggen :)

Slank in på din sida här för första gången igår och verkligen älskar den o din stil :)

Vi är lika gamla och jag jobbar inom mode.. du är absolut en jag vill följa :)

Kan nog få mycket bra inspiration av dig!



Kram

Caroline

skriven
#9: Veronica

Lisa: Vore ett nöje! :) Kram!



ElinFelicias: Tack! :)



Emma: Du är för gullig!! Vad roligt att du gillade dem! :D Kram!



Caroline: Tack snälla!! Vad glad jag blir! :D Du är såå välkommen! Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :