In the shadows

Att skydda sig mot solen är verkligen A och O! Läste nyligen att solen står för 90% av vårt åldrande - vilket är mycket mer än vad jag trodde att det skulle vara! Vem vill inte se 90% yngre ut vid 50 års ålder? 60% räcker också ;) Hursomhelst ligger nyckeln i att skydda sig, för sola älskar vi ju, right? :) Use sunscreen i form av kräm, (gärna hög! Gwyneth Paltrow använder SPF50 varje dag!!) och solglasögon!

Mina följeslagare just nu är mina shades från Gucci och solskydd från Jan Marini. Vill man ha en bra budgetkräm ska man spana in Cliniderm's Light and Matifying Sun Face Gel Cream med SPF 25 som funkar perfekt under makeupen.
Applicera ovanpå dagkräm men under foundation!

Kommentarer :

#1: karin

Både min hudkräm och min foundation innehåller SPF, gillar att ha allt i samma produkt :) Det enda negativa är att det syns på bild om man fotar med blixt..

skriven
#2: Veronica

Karin: Jag har också SPF i foundation och tidigare även i dagkrämen från Exuviance ( Jan Marini har inte det) men trots det brukar jag addera solskydd när solen börjar visa sig på allvar :)

skriven
#3: Lisa

Ja solen är verkligen super farlig. Smörjde mig och var ute trädgården hela dagen, gissa om jag var röd dagen efter! Tack för tips :)

skriven
#4: Kristin

Jag köpte precis Cliniques City block med SPF 40. Den är lite som en primer också och går utmärkt att ha under smink. Men eftersom den har SPF 40 kan man även ha den en heldag i solen. Perfekt i min värld! :)

skriven

Kommentera inlägget här :