Snabbrecension av Dior's BB Cream

Eftersom många av er läsare tänker slå till på en BB-kräm inför sommaren och vill ha snabb respons på vad jag tycker om Dior's variant, får ni här ett första-intryck!

+ Fin färg - dock bara en färg - men flyter ut fint och man kan anpassa färgen till sin hudton rätt bra ändå.
+ Pump! Enkelt att dosera, en pump räcker till hela mitt ansikte. Jag applicerar med fingrarna.
+ Täcker relativt bra, eller den jämnar ut hudtonen kanske är en bättre förklaring MEN absolut inget för er som har större skavanker/finnar/ärr osv. som ni vill dölja. Döljer lite rodnader, men är du röd i hyn kan du behöva en grön/gultonad primer under.
+ Känns lätt och fräsch, inte kakig och ger fin lyster.
+ Svag doft av blommigt - typ liljekonvalj.

- Enligt broschyren ska man undvika att applicera på området runt ögonen (?), vilket helt klart är en nackdel eftersom de flesta av oss behöver lite concealing under ögonen.

Ska bli spännande att se hur rackaren kommer att fungera i varmt klimat och framförallt i solen!

På bilderna nedan har jag ett lager BB-kräm på mig, ingen concealer, primer eller annat, och för mig fungerar den finfint som har en relativt jämn hy till att börja med. Och så känns det skönt att min hy kommer få vila från tyngre foundations hela sommaren - även kvällstid! Dock osäkert om den kommer få följa med mig in i höstmörkret när solbrännan ger vika ;)

Kommentarer :

#1: Anna

Men jisses. Ja det verkar ju onekligen lovande. Jag använder kanebos total finish som foundation. Den täcker ALLT. Men ibland känns det precis som du säger som man går runt med en mask. Jag känner mig så himla intetsägande o glåmig när jag inte har fått färg. Plus att jag har väldigt mörka gropar kring ögonen. Inget man vill skylta med. Har funderat på att införskaffa lite id smink inför sommaren men har tidigare haft problem med klåda av just mineralsmink. Himla skumt :) Tack för trevlig recension iaf!

skriven
#2: Veronica

Anna: håller med dig om att man vill täcka lite mer på vintern! :) kanebos foundation är jättebra! :)

Jag har upplevt samma sak med i.d. foundationen, att det kliade och att jag blev rödflammig. Trodde länge att jag blivit överkänslig mot pudret tills jag kom på att det var kabukiborsten som gjorde att det kliade!! Bytte till en i takelon-hår från Hourglass och sen dess har jag inte haft några som helst problem vare sig med i.d eller flytande foundation :) prova det! :)

skriven
#3: karin

Ser väldigt lätt och fräscht ut! :)

skriven

Kommentera inlägget här :