Kesoplättar

Idag försökte jag mig på Sollis kesoplättar, jättegoda blev dom! :) Dock är jag ingen mästerkock...haha...jag rörde ihop smeten och började klicka ut plättarna i stekpannan...vad jag inte riktigt hade räknat med var att de skulle flyta ut så mycket att de flöt i varandra. Hmm..tänkte jag...man kan ju lika gärna göra en pannkaka av det och hällde i lite mer och började röra runt i stekpannan, men det jag inte riktigt tänkte på var att det skulle bli väldigt svårt att vända pannkakan utan att den skulle gå i sönder. Mycket riktigt så gick den sönder....i tusen bitar...den föll isär som en äggröra. Haha!!! Såg inte sååå gott ut men det smakade gott iaf! Men när jag gick på resten av smeten till plättarna så lyckades jag faktiskt få till dem! Wihooo! :D Här har ni resultatet:



Jätteenkelt (haha...njae...vem försöker jag lura?!? ;D, en 5-åring hade klarat det på första försöket!) och nyttigt att göra! :)  Receptet finner ni här!

Kommentarer :

#1: Jonna

Sugen på att tävla?:)

skriven
#2: Johanna på SHOEBOX

Det såg gott ut :)

skriven
#3: Johanna på SHOEBOX

De skulle nog bli kassler på mig med :P

skriven
#4: sandra

mums:)

skriven
#5: Malin

Söt bakgrund!

skriven
#6: Veronica

Johanna på SHOEBOX: Äsch! Inte alls! :D



Malin: Tack! :)



skriven
#7: Tina

Ser faktiskt inte så dumt ut. Man kanske skulle ta och prova. Det är ju inte så varierand matlagning hemma direkt

skriven
#8: michael

hmmmm, the picture is looking really good!

skriven
#9: Veronica

Tina: Ja det tycker jag! :)



Michael: Thanks!

skriven
#10: Solli

de ser ju helt perfekta ut!

ibland när jag inte får till dom häller jag ner hela smeten i stekpannan och gör en röra istället ;o)

som sagt...går lika bra..o perfekt när man inte har tålamod :o)

skriven

Kommentera inlägget här :