Hur bra är Fiberwig?




Jag har testat den omskrivna Fiberwig-mascaran, som lovar samma effekt som lösögonfransar! I övrigt lovar den en hållbar mascara som inte kladdar eller faller av ju längre dagen går och lägger sig som mörka ringar under ögonen, inte ens svett eller tårar ska få den att kladda! Hur man får bort den? Bara genom varmt vatten!

Håller den vad den lovar??

Här är mina naturliga fransar (inte mycket för världen...)



Naturligtvis kommer mina fransar bli längre av mascaran jämfört med mina egna ögonfransar (det blir de ju med alla mascaror) så därför tänkte jag testa den mot en all time favourite över hela världen som ger både längre och fylligare fransar, Diorshow från Dior!



Hur mycket bättre är den? Spana in resultatet:



Här har jag applicerat 2 lager av vardera mascara och som ni kan se så ger Fiberwig längre fransar än Diorshow. Man kan även applicera på fler lager för en ännu längre effekt med Fiberwig på grund av borsten som inte kladdar utan separerar fransarna fint, det går dock inte lika bra med Diorshow.

Mascaran sitter som berget och håller definitivt för rinnande ögon och svett. Inget kladd här inte! När jag skulle testa att tvätta bort den i varmt vatten var jag lite skeptisk till att det skulle fungera, men det gjorde det! Galant dessutom! Mascaran bara gled av fransarna och det blev inget svart kladd under ögonen! Otroligt! Dock testade jag att ha både kajal och ögonskugga på tillsammans med mascaran, men när jag skulle ta bort det med makeupremover fungerade det inte riktigt lika bra att få av mascaran, eftersom removern inte var varm.

Sammanfattningsvis:

+ Längre, fylligare fransar
+ Bra borste som separerar och inte kladdar
+ Sitter perfekt ända tills du väljer att tvätta bort den!
+ Ser nyapplicerad ut hela dagen! Och kvällen Och natten!
+ Håller för ett svettigt pass på gymet eller en sorglig film.
+ Enkel att tvätta bort med varmt vatten.

- Fungerar inte alls lika bra att ta bort mascaran med makeupremover (vilket jag alltid gör eftersom jag använder kajal och ögonskugga nästan dagligen) Men man kan ju tvätta med varmt vatten efteråt...


Helt klart en ny favorit på mascarafronten!

Du kan köpa Fiberwig på NK Cosmetics för 219 riksdaler.

Kommentarer :

#1: Nicole

Fin blogg du har :)

Ha en bra kväll!

skriven
#2: Sweet life style

tack så jättemkt!

skriven
#3: A N N I S P A N N I S

svar; bara att höra av sig :)

skriven
#4: s

oj, va bra den verkade >(

skriven
#5: shoebox

Den där verkar ju riktigt bra! Undrar om den finns på nätet nånstans, det är ju så långt till NK :)

skriven
#6: Jag och fotbollsspelarn

Oh nice tips! Har också hört massvis om den här mascaran, kul att få se ett riktigt test och inte ett tv-gjort test där allt blir 100ggr längre.

Kram

skriven
#7: Natalie

Svar: Tack :)



Mascaran såg ut att vara bra!

skriven
#8: Frida

Det var ett roligt litet test! :)

skriven
#9: Helena

Wow, jättebra resultat!

skriven
#10: A M A N D A - F A L K

bra resultat :) tycker då de flesta marscaror bli lika dana på mig :O

Ha en fortsatt bra kväll!

skriven
#11: Anonym

vafint, det såg så naturligt och fint ut! :)

skriven
#12: Anonym

vafint, det såg så naturligt och fint ut! :)

skriven
#13: Leia

Lätt att det blir så!

skriven
#14: Hanni

Hmm jag tycker det ser fylligare ut på det högra ögat i bild - ditt vänsteröga. Fast det kanske är jag som har missuppfattat vilket öga det handlar om. =P

skriven
#15: Hanni

Uhm och nu erkänner jag hur trött jag är. Jag korrigerar mig själv och säger att Dior ser bättre ut haha. Den andra ser tunnare ut?

skriven
#16: Mia

Bra tips! Själv byter jag mascaror konstant, livrädd för bakterier. Sugen på att testa den här.



Hoppas allt är väl med dig.

Kram Mia

skriven
#17: Marie

Vilket resultat. Den måste jag prova. Använde diors innan men tappade den i vasken, surt värre :p

skriven
#18: Katja

Ja, snygga vaa :)

skriven
#19: Sofia Werlin

åh den där mascaran ska jag köpa hem, har absolut ingen volym på mina ögonfransar annars

skriven
#20: Cornelia

tack för tipset.

skriven
#21: Elin

Hade velat testa den men finns den bara att köpa där? :)



Kram!

skriven
#22: Elin

Hade velat testa den men finns den bara att köpa där? :)



Kram!

skriven
#23: Anonym

sv: jo, det var lite läskigt! bra tips btw :)

skriven
#24: elin

sv: jo, det var lite läskigt! bra tips btw :)

skriven
#25: karolina

wow! fint det blev!

skriven
#26: Ida

Diorshow är min favorit!

skriven
#27: Solli

vad kul att den verkligen "funkade" o levde upp till förväntningarna :o)

måste testa den ngn gng!

skriven
#28: Patricia

superbratips!!!!!! jag har så kooorta fransar :(

diorshow torkade ut efter 1mån!!!

skriven
#29: Caroline

wow, riktigt bra det måste jag prova. =)

skriven
#30: georgia

bästa mascaran typ :D

skriven

Kommentera inlägget här :