Fuktfattig?


Bild: Sephora

På vintern är min hy extra känslig för yttre påfrestningar som kyla, vatten, värme...ja nästintill allt. Det gör att det är extra viktigt att ha bra produkter som återfuktar ordentligt. Mitt problem har inte varit själva fuktgivaren utan min foundation. Jag har använt I.d's foundation fram tills nu. Den är jättebra och helt ren med 100% mineraler. Jag har använt I.d i många år och anledningen är att det inte funnits några bra alternativ. Tvärr blir den för torr för min hy så att alla mina fina linjer i ansiktet syns och jag ser allmänt torr och fnasig ut efter en hel dag. Jag har svurit vid I.d som bästa underlag tidigare och det står jag fast vid, kommer börja använda min i sommar igen när klimatet blir lite varmare.

Det jag skulle komma fram till är att jag har hittat en ersättare, en riktigt bra sådan! Dior Nude, en flytande foundation med 100% rena mineraler och mineraliserat vatten som fungerar som återfuktare. Jag har provat Dior Nude ett tag och den är överträffar alla förväntningar! Den käns lätt att ha på sig, smälter snabbt in i huden och framförallt återfuktar den min vintertorra hy och jag slipper alla fina linjer och det "trötta" utseendet på kvällen. Aningens dyrare än I.d's foundation, 435:- men väl investerade pengar om man som jag har torr och känslig hy.

Kommentarer :

#1: Anonym

- Ja de tycker jag verkligen :) tycker du det blev fint då? :P

skriven
#2: JETS

Sv: De ser verkligen lovande ut! Jag hoppas på att hinna ta mig ut och leta efter dem idag! Hoppas du får en trevlig onsdag!

skriven
#3: mariana DG

taack :) jo jag känner mig aningen bättre idag faktsikt

skriven
#4: Mie

Har hørt mye bra om den fra Dior, kanskje den hadde vært noe for meg også. Har samme problem som deg nå på vinteren...

skriven
#5: Johanna

ok va coolt =) själv jobbade jag som försäljare för ice.net, ett mobilt bredband =)

skriven
#6: Leonora - The Crazy one

sv; Tack så mkt :D

ja det är kul :D

gör du då?

skriven
#7: MARILENA

Hehe aa det är nog därifrån jag fick min idee :)

Aa undrar hur länge till dem komer hålla sig fräscha hehe .

skriven
#8: DG

Faktiskt så har du en jätte bra blogg, keep on going ;)

skriven
#9: HANNAH

Tack! Jag köpte ny puderfoundation igår från Isa Dora - minerals. Den är faktiskt skit bra och jag har använt i.d bare minerals i ett år och det är den bästa. Man ser inte sminkad ut alls även om den täcker allt samt att jag får aldrig finnar. Har ALDRIG finnar :D

skriven
#10: Du vet inte

Ja absolut.. de e roligt o hitta sina gamla vänner hehe

skriven
#11: Alshammar - Style As Lifestyle

sv: tack <3 ok, snygg!

skriven
#12: EMMA

Jag fullkomligt älskar dem och tro det eller ej med 12 cm klack - de är super sköna att gå i. Bild hur de ser ut på kommer. Hoppas din dag varit bra, själv har jag skrivit tenta så nu väntar badkaret. Kram

skriven
#13: Em

Hej idag igen ;) Har du haft en bra dag?

skriven
#14: Nathalie

svar ja jag har samma prblem :/ allt bra annars?

skriven
#15: Ida

Mitt bäste tips är ett krämpuder från Kanebo... Superproffsigt=)

skriven

Kommentera inlägget här :