AHA-syrabehandling


För lite drygt en vecka sen var jag på en AHA-syrebehandling med Exuviance för att få bort mina inslutna pormaskar som till slut blev inflammerade och blev break-outs - grymt irriterande. Allt detta trots att jag använder bra produkter och är noga med rengöring morgon och kväll. Min hudterapeut tipsade mig om den här behandlingen då man använder sig av en 20% fruktsyra som man penslar på i hela ansiktet. Den öppnar upp, peelar/exfolierar och tar bort döda hudceller. Inslutna pormaskar (vita prickar under huden) orsakas just av att döda hudceller lägger sig ovanpå och förseglar poren. Behandlingen började med att hon lade på en Booster som förbereder huden på fruktsyran och ger bättre effekt. Sedan penslades syran på och ja, det sticker som tusan i hela ansiktet! Ingen skön behandling med andra ord, men jisses vad effektiv den var! Ett par dagar efter behandlingen såg jag ut som en fjortis med tonårsacne - alla orenheter skulle ut, men nu börjar det ordna upp sig och jag märker att huden har fått en lyster jag inte hade tidigare. Inte nog med att behandlingen är grym mot orenheter så fungerar den utmärkt även på fina linjer/rynkor, rosacea och pigmentförändringar. Jag kommer att köra behandlingen som en kur ca en gång var tredje vecka tills min hy är helt återställd. Men efter bara en behandling känns hyn betydligt bättre och jag är jättenöjd med resultatet så här långt.

Kommentarer :

#1: Lisen

Vad kul att du märker skillnad! Hur mycket kostar en behandling ungefär?

skriven
#2: Veronica

Lisen: En halvtimmes behandling med 20% fruktsyra (det finns även 30%) kostar 390:-

Jag gör den i Oslo, men antar att priserna är ungefär desamma i Sverige. :)

skriven
#3: Kat

Hej! Håller med dig,har också gjort liknande behandling,huden strålar! Måste även fråga om Exuviance produkterna,har andvänt dem ca 2v,hur lång tid tog det innan du märkte skillnad?

skriven
#4: emma

Låter ju kanon det där! Kul med något som verkligen fungerar! Har provat exuvianceprodukter för många år sedan, sugen på att köpa mig ett kit :-)

skriven

Kommentera inlägget här :