Receptinspiration


Eftersom både jag och darlingen äter otroligt mycket ute på restaurang (4-5ggr i veckan), pga våra jobb blir det desto viktigare att veta vad man ska stoppa i sig och framförallt äta lite nyttigare när vi har möjlighet! Har ofta svårt med inspirationen när det gäller mat, men det hoppas jag att dessa kokböcker som jag klickade hem från Bokus ska råda bot på! :) Jag vill äta god mat som jag blir mätt på och samtidigt inte tumma på smaken. Mat ska vara njutning! :) Dessutom passar GI in the city bra för personer som oss med många bollar i luften och GI-drinkboken hjälper oss välja bättre alternativ på drinkarna när vi är ute på olika partaj. Jag tror att det blir hur bra som helst! :)

Hur äter ni? Tänker ni på vad ni äter eller struntar ni blankt i det? :)

Kommentarer :

#1: Kristin

Jag jobbar i perioder tyvärr. I grunden tänker jag på vad jag själv lagar hemma: proteiner, långsamma kolhyderat och grönsaker. Nyttiga fetter skrämmer mig inte alls. Frukosten är ju också lätt att kontrollera. GI's princin är otroligt bra: ät gott, rätt och ät dig mätt. Jag har ett par av böckerna ovan (GI gourmet, våra bästa recept och GI för hela familjen) Våra bästa recept var toppen för den förklarar i början av boken så mycket som ligger till grund för GI's koncept. Finns flera superrecept där: bland annat GI-cheesecake (utan kexbotten)och vääärldens bästa GI-bröd med massa godsaker. Gi för hela familjen var tyvärr lite tråkig. Hoppas du kommer gilla dem lika mkt som jag,.

skriven
#2: Veronica

Kristin: Spännande att du hade läst de flesta! :) Kul att höra att du gillade dem, då gör jag säkert det också :)

skriven
#3: JETS

Jag är också en periodare, men när jag "tänker på vad jag äter" så blir det att jag äter enligt GI. Det bästa är att man faktiskt kan äta en massa gott, bli mätt och - framförallt - att sötsuget försvinner. Av böckerna ovan har jag bara GI in the city, men den är helt klart en av de bästa av GI-böckerna jag har.

skriven

Kommentera inlägget här :