Det där med torra mascaror

Kommer ni ihåg att jag klagade över att min mascara från YSL torkade så fort? Av kommentarerna till inlägget att döma var ni många som upplevde samma sak. I samma inlägg kommenterade även en trogen läsare, Kristin, att hon brukar spraya borsten med vatten (när mascaran blivit torr), doppa ner den i hylsan och sen applicera. Eftersom min mascara redan hade börjat torka efter två månader och jag förmodade att den inte var slut redan, eller var den det? Jag hade inget att förlora på att testa och jag är en latmask och har inte en vattenspray med mig, så jag doppade helt enkelt borsten under kranen en bråkdels av en sekund, skakade av, körde ner i hylsan, rörde om lite och vips (!) hade jag fin flytande mascara på min borste! Och det har jag haft ända sen dess! Skrev inlägget den 8 februari!! Inte trodde jag att det var så mycket kvar i hylsan!
Proceduren upprepar jag var och varannan dag beroende på hur mascaran verkar, och jag upplever att den håller lika bra som tidigare. Hursomhelst är det dåligt att den inte håller längre på egen hand, men skönt att hitta en lösning! Tack för dunderbra tips! :)
Något att prova på alla mascaror kanske?

Kommentarer :

#1: Maria - Fashion, Fame and Everything in Between

Jag har samma mascara från YSL och håller med om att den torkar snabbt! Smidigt att doppa i vatten. Ett annat grymt bra tips är att pumpa en klick (dvs ganska lite) av din fuktcreme i mascaran. Det funkar för mig, har kört med det tricket i flera år :-)

skriven
#2: Karin

Riktigt bra tips. Jag har samma problem med YSL-mascaran. Älskar den men den är ju så torr. Ska definitivt testa det där!

skriven
#3: Veronica

Maria: tack för det tipset! :)

Jag har även funderat på att spraya Mac fix+ på den så kanske den sitter ännu bättre samtidigt som den blir våt :)

skriven
#4: Kristin

Vad bra att även du tyckte att det tricket funkade :) Känns ju så trist om man bara kan använda en 300 kr maskara i en månad för att den torkar annars!

skriven
#5: Niki

två månader är riktigt bra ju, jag brukar köpa nya mascara varje löning, tycker det är bäst så haha är för rädd bakterier :p sedan ska man inte ha en mascara längre än 3 månader.

skriven
#6: JETS

Det måste jag testa! Hade tänkt slänga min mascara (samma från YSL) vilken dag som helst.

skriven
#7: Sofia

Oj, det ska jag helt klart testa! Var också på vippen att slänga min, YSL, snart och springa ner och köpa en ny.

skriven

Kommentera inlägget här :