I natt jag drömde...

Åh inatt drömde jag den konstigaste drömmen, en kille slog till mig en kväll på stan och jag kastade min drink (jag vet inte varför jag hade en drink med mig) på honom. Detta resulterade i att jag var tvungen att sitta i fängelse i 21 dagar! (Jag visste inte riktigt varför, men så var det iaf) Inskrivningen till fängelset skulle ske på vårdcentralen (!) och där satt det en massa grovt belastade personer, och redan kedjade vid en stol. Min pappa var med mig som stöd och vi skulle hjälpas åt med inskrivningen, han tyckte ju att detta var absurt han med men vi sa inte så mycket till varandra där och då. I väntan såg jag väldigt tydligt 2 tjejer som satt fastkedjade i en stol med båda händerna på armstöden och hade fått nyponsoppa till mat för de hade nyponsoppa överallt, t.o.m runt stolen på golvet låg det pölar av nyponsoppa. Och jag tänkte det...måtte det inte bli såhär för mig med! Äntligen ropade läkaren upp mitt namn och jag och pappa gick in i en sal där jag träffade på en lagkamrat från fotbollen och vi växlade några ord tills läkaren kom in. Sen satte vi oss ner på sängen och vi började prata om ungdomsfängelse och var man skulle göra av mig och sen skulle det göras tester på om jag var psykiskt sjuk, för en drink som jag kastade! Oturligt nog ringde klockan precis när jag skulle bli överlämnad till fängelset, så jag fick inte veta hur det var. Men det var en riktigt verklig dröm men egentligen helt orimlig...läskigt. Jag vill absolut inte sitta i fängelse, inte någon gång. Kanske det är därför det skrämmer mig så. Jag är ju lite dålig på drömtydning, men det vore kul att veta vad drömmen betyder.

Nä nu ska jag lämna drömvärlden och ta tag i jobbet istället! :)

Kommentera inlägget här :