Sommarhaket har brunnit!

image446
Bild: NWT

Fy fan! Det är så jäkla typiskt! Sommarhaket Olssons Brygga i Arvika (där mina föräldrar bor och jag alltid brukar hänga om jag ska ut med mina barndomskompisar på sommaren när jag är hemma) har brunnit!!! Det är förmodligen anlagt och jag är inte förvånad. Olssonbröderna äger ju även Tiki Room som nån satte eld på i 2005, okej försäkringsbedrägeri tänker många men nja...jag vet inte....om en månad skulle bryggan ha öppnat och det är the place alla går till, så lönsamheten går inte att klaga på! Tiki Room och Olssons Brygga är de mest lönsamma nattklubbarna i Arvika, så varför tända eld på dem själv? Nej nej, däremot finns det en drös andra nattklubbsägare som knappt har några besökare alls som säkert ser detta som ett välkommet tillskott i kassan, för nånstans måste ju folk gå (Hoppas inte Tiki Room brinner nu också).... Branden rubriceras som grov mordbrand och vi får bara hoppas att det inte var någon i byggnaden när det brann och att de lyckas bygga upp det relativt snabbt och att polisen får tag i den/de skyldige/a.
För er som vill läsa mer om branden gör ni det här.

Kommentera inlägget här :