(Shopping)Året Som Gått...

Idag är det sista dagen på året! Tyvärr vaknade jag med huvudvärk i morse...usch...men förhoppningsvis går det över innan kvällen. Ska inte göra något jätteansträngande under dagen heller, så det ska nog bli bra! :) Jag ska roa mig med att måla naglarna, bestämma kläder för kvällen, testa smink och fixa håret...hihi...ansträngande eller hur? ;D 

Så...vad har jag gjort under året då??

Januari: Jag startade den här bloggen som gett mig otroligt mycket! Massa trevliga och gulliga läsare, men också ett ställe där jag kan skriva vad jag vill och som alltid lyssnar. Helgerna kantades av en massa fotbollscuper och veckodagarna på jobbet i Oslo.
Månadens bästa köp: Mina Rodebjer boots i svart lack.


Februari: Jag jobbade i Nord-Norge en sväng, fick en jättefin ring av A i Alla hjärtans dags present. Skrattade åt Fredag hela veckans version av Lars Winnerbäck och Miss Li. Lärde mig receptet på världens godaste cheesecake.
Månadens bästa köp: De superhypade Hope Grace bootsen och fodralklänningen från American Apparel.



Mars: Min lägenhet lades ut till försäljning. Jag reste med familjen till Gran Canaria för att fira mammas 60-års dag! 
Månadens bästa köp: Mina Louboutin-lookalikes i burgundy från Forever 21.


April: Jag bytte hårfärg till blond. Min Walk-in closet började förberedas. Bestämde även att vi skulle resa till Italien i sommar.
Månadens bästa köp: Flera stycken! Mina Cavalli-piloter, min Marc Jacobs clutch och den jättepopulära volangkjolen från Topshop.




Maj: Den slutgiltiga försäljningen av min lägenhet ägde rum. Jag åt krokodil för första gången i mitt liv. Jag pysslade med min Walk-in closet.
Månadens bästa köp: Mina bikinis från Victorias Secret.


Juni: Min semester började. Var på 3 st studentfiranden i mina fina Style by Stars klänningar. Jag fyllde 24 år . Jag och A reste till Italien. En ny mobiltelefon inhandlades.
Månadens bästa köp: Min Louis Vuitton Manhattan GM.


Juli: Resten av sommaren tillbringades hemma och i sommarstugan. Vi grillade, badade i poolen och solade. Min pappa hamnade på sjukhus, som tur var blev han bra igen. 
Månadens bästa köp: Oj oj oj, här har vi många godingar. Mina gladiatorsandaler från Topshop, skinnkjol från Lindex, playsuit från Guess, snygga underkläder från Marie Jo och alla skor jag köpte i Italien!





Augusti: Jobbet drog igång igen efter semestern. A började plugga i Sthlm. En shoppingweekend till Göteborg hann vi med. Ett 40-års kalas och min bästa vän fyllde år.

Månadens bästa köp: Carrie-heels från Asos, cerise kappa från BZR, stcikad kofta från Dagmar.




September: Jag blev brunett igen. Och brunögd. Min Walk-in closet blev äntligen klar. Jag stickade en mössa.
Månadens bästa köp: Pumps med dragkedjor, Knähöga skinnstövlar från Novita och Manoush-klänningen med nitar (som trillade av)




Oktober: Semester med A till Egypten. Den första snön faller. Jag blev årets målskytt i fotbollen. Blev hooked på Camilla Läckbergs böcker. Tog avsked av min väninna som flyttade till Australien.   
Månadens bästa köp: Min chockrosa juicy dress, Woolrich parkan och fuskpälsen från Cubus.




November: Första advent infaller tidigt och pyntandet börjar tidigt. Julkort förbereds och glögg dricks. Juklappa börjar handlas. Jag och mina vänner är på spa och njuter. En ny kalender köps för att kunna hålla ordning på nästa år. Comme de Garcon för H&M kommer ut och blir enligt mig en flopp. Inflyttningsfest, brorsans födelsedag och det kaffescrubbas som tusan. :)
Månadens bästa köp: Ankelboots med platå från Topshop. Skinnjacka i bikermodell från C-Girl.



 December: Året börjar närma sig sitt slut och jag slutar för julen på jobbet. Det är julbord med jobbet. Jag bakar lussebullar och pepparkakor. H&M-klänningen blir äntligen min tack vare söta Sandra. Vi firar jul i dagarna 3 och massa fina julklappar blir mina!
Månadens bästa köp: Ring från Ti Sento och H&M klänningen. Och en till sak....men den är hemlig tills ni får se den... :)



Sådärja! Där var mitt år! Ett fantastiskt år med massa skoj och 2009 får vi hoppas blir ännu bättre! 

Jag vill passa på att tacka alla gulliga läsare som följt mig under året som gått, ni förgyller verkligen min dag! Och tack för alla snälla/tipsiga/roliga/intressanta kommentarer! Nu hoppas jag bara att ni följer med mig in i 2009, men visst gör ni väl det? ;P

Ett underbart Gott Nytt År önskar jag er!!!!!

Kramar!

Kommentarer :

#1: Ida

En bra summering av året=) Gott nytt år!

skriven
#2: Johanna

Åh, vad duktig du är som har gjort en krönika! Jag orkar inte :P

Många fina köp har du gjort, gillade pumpsen med dragkedjan, och allat annat :)



Kram!

skriven
#3: caroline

ingen lätt sak att toppa ett sånt bra år! Men minst sakt får vi hoppas att 2009 blir lika bra som detta,, ha det toppen tjejen. kramkram

skriven
#4: Hanni

Topshop-platåskorna är grymt läckra och jag måste säga att du passar utomordentligt bra som brunett! God fortsättning! kram

skriven
#5: Solli

vilket shoppingår! du har verkligen jättebra smak och jag önskar jag hade råd att shoppa lika mkt som dej :o)

skriven

Kommentera inlägget här :