Farbror Doktorn

Idag börjar dagen med ett läkar besök,  Usch jag gillar inte läkare egentligen, men där jag går är de så otroligt professionella och kunniga. Jag har alltid kommit ut därifrån nöjd, med en diagnos! Ta exempel, jag gick runt med ögoninfektioner var och varannan månad i 2 år och läkarna i Sverige (flera olika, i olika instanser, vårdcentral, sjukhus och ögonklinik) bara skrev ut antibiotika för att bli av med mig och tog inte reda på vad som var orsaken till ögoninfektionerna. När jag kom till Oslo Akutten behövde jag knappt vänta på att få komma till en läkare (kom bara in akut) och han lade störst fokus på att ta reda på vad orsaken var till alla infektioner så att det kunde få ett stopp. Han tog lite blodprover, och vet ni vad? Jag var allergisk mot katt! Så enkelt, men ack så svårt och jobbigt att ta reda på inom landstinget att de inte orkade bry sig i över 2 år! Amazing huh?? Sedan dess har jag inte haft en ögoninfektion! Visst, det kostade mig 800:- med läkarundersökning och blodprover (privatklinik med bara specialläkare inom alla områden) men det var det värt! Tänk bara vad många gånger jag har betalat 150:- för i princip ett recept! På det har jag lagt ut många tusen kronor + mediciner. Trist. Nä duktiga och engagerade läkare vill vi ha!! :D 

Kommentarer :

#1: Caroline

hej hej, kika gärna in på min blogg-Du har fått en utmärkelse! =)

skriven
#2: Solli

det är så tråkigt när sådant händer! när man blir slussad från läkare till läkare utan att få en riktig diagnos.. Men jag är glad över att du äntligen fått reda på varför dina besvär uppkommer!

skriven

Kommentera inlägget här :