Jag + baka = Big no no

Börjar bli lite nervös, har ju lovat A att jag ska baka cheesecake till hans födelsedag och kanske ca 10 gäster. Men grejen är ju den att man kan ju misslyckas, har aldrig gjort cheesecake förut, eller vi kan säga så här: på de åren A har känt mig har han nog aldrig sett mig baka och det säger väl ganska mycket. Med det sagt, så betyder inte det att jag är hopplös utan kan läsa recept och allt, men har bara en väldigt pysslig mamma som alltid bakar. Pressen ligger i att det måste bli bra eftersom vi ska bjuda på den! Hmm...måste ordna en reservplan, köpa hem tårtbottnar ifall det skulle gå galet. Men däremot har jag upptäckt att de har filmer på You Tube som visar hur man ska göra en cheesecake, sweet! Oh well, ni kommer att få se resultatet på lördag! :)
image237
Bild: Cheesecake.nu

Kommentera inlägget här :