Kyckling och kyrka

Det blev en trendig lounge/bar/restaurang idag (Bari) riktigt skön stämning, duktiga servitriser och bra mat. Jag beställde en chicken burger som var jättegod men efter ett par knivtag i kycklingen insåg att den inte var genomstekt, jag (med hjälp av A, för jag tycker att det är så pinsamt att klaga även om man har rätt) sa till om det till servitrisen och hon bad så hemskt mycket om ursäkt och sa att hon skulle ordna en ny till mig. Efter en stund kommer hon ut igen och ber om ursäkt en gång till och hälsar att även kocken ber om ursäkt och att jag ska få maten gratis. Jag har nog aldrig varit med om bättre service (iaf inte på långa vägar i Norge som är ganska känt för att ha servitriser/servitörer som inte är serviceminded) och sånt är guld värt! Jag rekommenderar verkligen Bari, om ni någon gång ska till Trondheim.
 
Efter maten bar det av mot kyrkan, vi bor ju så bra mitt på Torget så det är jättenära till allt, så det var bara en kort promenad bort. Och jag säger då det, maffigare kyrka har jag aldrig sett förut! Den var helt fantastisk, och enorm! Den bör ses i verkligheten för att förstå vad fin den är! Det brukar alltid vara en lång kö in i kyrkan för att få se på den och det säger ju en del! Ni kan läsa mer om kyrkan på Nidarosdomen.

Kommentera inlägget här :