Kalldusch

Iskall, rödmosig och irriterad konstaterade jag att duschen inte ville ge mig varmvatten idag (efter att ha försökt stå och duscha i kalljummet vatten i en kvart *burr* Brukar oftast vara så varmt att man bränner sig, men inte idag. J*vla grannar som duschat för länge!! =/  Sitter här i min Juicy-dress och försöker få upp värmen igen med lite te, fortfarande rödmosig i ansiktet av peelingen dock, nästan så att jag matchar dressen haha... :) Lite slätare i ansiktet blev jag på studs, men det blir man väl av all peeling?? Som sagt. Jag. Ska. Ge. Den. Tid.

Måste bli bättre på det här med rengöring av ansiktet överhuvudtaget. Förr var jag jätteduktig, gick verkligen aldrig - aldrig och la mig med smink, men nu sker det lite titt som tätt pga trötthet. Har visserligen I.D's mineralsmink, men jag tror oavsett hur rent det än är, att det är bra med en grundlig rengöring innan man lägger sig. Jag får skämmas! :) Nu ska det bli bot och bättring och jakten på en finare hy har börjat! :) Klyschigt värre! Haha! :D

Min vanliga rengöring till vardags består av Dermalogicas Special Cleansing Gel och fuktsprayen Multi-active Toner, även den från Dermalogica. Vid borttagning av ögonmake använder jag Lancôme Bi-Facil.
image290
Bilder: Strawberrynet

Kommentera inlägget här :