Frukost

Min bra-iga matvecka fortsätter. Till frukost äter jag HavreFras med minimjölk och skivad banan och ett glas granatäppeljuice (iaf idag...hihi) Jag sprang runt som en tok igår och letade efter granatäpplejuice. Jag vill ha ren juice, inga tillsatser eller socker eller utblandningar. Efter en stund kommer jag till rätt hylla och då finns det massor av olika sorter som det står granatäpplejuice på, men när jag börjar läsa på baksidan skulle man lika gärna kunnat kalla dem äpplejuice! Innehållsförteckningen såg ut typ så här: 100% ren juice (av koncentrat), 78% äpple, 12% granatäpple, 6% vindruvor, 4% passionsfrukt. Jag vill ha 100% granatäpple (om det går att få juice direkt av granatäpplena eller om man måste tillsätta vatten) Iaf så hittade jag en till slut som innehöll 82% granatäpple, dock var den sötad med sockerrör. Det var den bästa, så de fick duga, men vet ni vad en liter kostade??? 49,90:-!!!

Kommentarer :

#1: maria

Jaha, det visste jag inte men det var ju ytterligare en bra sak :)

Åh, är det gott med granatäpplejuice ?

skriven
#2: Veronica

Maria: Ja det är faktiskt jättegott! :) Bra mot rynkor dessutom! Prova det! :)

skriven

Kommentera inlägget här :