Stressad.

Ytterligare en morgon utan kaffe, hur ska jag klara mig?? Jag som vanligtvis tar en kopp på morgonen för att vakna, har gått runt som i dimma hela veckan! Jaja, det är ju bra att detoxa ibland också, och kaffe är ju egentligen inte bra på morgonen. Borde börja dricka te, men tyvärr har inte det samma uppiggande verkan. Hmm...jaja. Sen är jag stressad, har aningens huvudvärk och är stel i nacken. Usch!! Varningstecken på för mycket stress! Vilken tur att jag läste ett superbra inlägg från Solli nu på morgonen om stress och hur vi prioriterar vår tid och vad som händer när kroppen utsätts för stress! Det fick mig att tänka till då min cirkel mest består av jobb, och fritiden består av måsten och vilan endast 5-6 timmar. Jag vill absolut inte drabbas av utbrändhet eller liknande, så nu ska jag verkligen tänka mig för och framförallt prioritera sömnen!

Kommentarer :

#1: Solli

Nej, vad tråkigt att höra! du måste ABSOLUT lyssna på din kropp! Det är kroppens signaler till dig om att du måste varva ner. Det är jättelätt att säga men att agera är desto svårare om man har en massa jobb som ligger på ens bord. Men man måste helt omvärdera allt och tänka på att ens kropp är det viktigaste man har och är man inte frisk så kommer man ju inte kunna prestera bra heller.



nej, jag tog inte alls illa upp om dina pälsfrågor..jag tänkte faktiskt likadant innan jag skrev inlägget. För att äta kött är ju inte heller så bra med tanke på hur vissa djur blir plågade vid slakten :o(



Ha en underbar dag o glöm inte att lyssna på din kropp, kram!

skriven

Kommentera inlägget här :