Lunch i snö!

Nu sitter jag och käkar lunch och gissa vad? Det snöar här! burr! Lyssnade på radion förut om alla olyckor som sker med fotgängare här i norge och inte är det konstigt! Visste ni att här har man absolut inga skyldigheter som fotgängare, du får exempelvis gå mot röd gubbe, blir du då påkörd av en bil, då är det bilistens fel och om personen dör av krocken, blir bilisten vållande till annans död, får avtjäna ett fängelsestraff och blir av med körkortet! Helt sjukt! Ändra lagen! Alla är trafikanter!

Kommentarer :

#1: Johanna på SHOEBOX

Visste inte att du bodde i Norge :P



Vad skumt att allt ansvar ligger på bilisterna, fotgångare borde ju ha en del i det hela också...

skriven
#2: Tina

Vilken otroligt sjuk lag!!! Har ni snö redan?? Lite mysigt. Jag fick skrapa en ruta i morse på bilen. Förra vintern skrapae jag rutena en enda gång på hela vintern.

skriven
#3: Veronica

Johanna på SHOEBOX: Jo, jag bor och jobbar i Oslo på veckorna och på helgerna är jag hemma i Sverige för att träffa pojkvännen, vännerna och familjen!



Ja, det tycker jag också, det är ju allas ansvar att se till att säkerheten hålls i trafiken.



Tina: Oj oj, ja här är det vinter nu, skrapat rutorna en månad nästan... =/ Jag vill bo i ett varmt land!! :D

skriven

Kommentera inlägget här :