Shopping-spaning

Idag har jag hunnit med en sväng i en galleria och spanat in 3 ombloggade saker just nu, för att veta vilka som är värda att lägga pengarna på! :)

Vi börjar med ankelbootsen med dragkedja från H&M:

Bild. H&M

Betyg: Plastiga, plastiga och åter plastiga. Inte ens ett alternativ i min värld, finns mycket bättre skinnimitationer.



Moving on to: Svart spetsbody från H&M

Bild: H&M

Betyg: Lite svårt att veta vilken storlek man ska ta då den är indelad i small, medium och large. Man vill ju veta kupstorlek också. Så det var bara att dra med sig till provrummet för att testa. Började med medium eftersom jag har 75C i byststorlek och trodde att small skulle bli alldeles för liten av den anledningen. Men icke, medium var stor, både i kupor, i längd och omkrets. Då var det bara att plocka fram small, som faktiskt satt bra, både över byst och kroppen i övrigt. Min storlek på kläder är 36. Kan tänka mig att den även passar er som har 70-75 B men för er som har mindre än det, är jag tveksam. Om storleken passar är den riktigt fin!



Och den tredje: Stickad kofta från Lindex


Bild: Lindex

Betyg: Jättefin modell som ger vill ha-känsla. Såg den senast på Ebba von Sydow. Men tyvärr är denna rackaren gjord av 70% akryl (=nopprig). Såå synd! Tyckte den var ganska dyr också, för så dålig kvalitet (399:-). Så den fick snällt hänga kvar i butiken.

Kommentarer :

#1: Solli

Tack för tipset! Men de du provade, som du har en bild på är de som kostar 398:-, de är nog glansiga. De jag har på bilden kostar ca 349:- och de har finare skinnimitation...I fell in love with them..men de har en klack på 9 cm..inget jag kan ha till vardags med andra ord, inte för mig iaf ;o)

Men du har rätt om att man alltid bör kolla upp varorna i butik..

skriven

Kommentera inlägget här :