Hur man gör för att undvika trassligt hår!

Jag var hos frisören i fredags och fick jättemånga tips om hur jag undviker trassligt hår. Jag brukar alltid få ett skatbo bak i nacken som är väldigt jobbigt att reda ut och jag tror att många med längre hår känner igen sig! :)

Så vad gör man?

Jo...

Regelbundna klippningar är A och O. Ju mer slitna topparna är desto större risk för tovor blir det.

♥ Använd alltid shampo och balsam för din hårtyp, färgat, torrt, tunt osv.

Tvätta inte håret för ofta! Var tredje dag räcker och kan du hålla dig längre, desto bättre!



♥ Gör en hårinpackning en gång i veckan. Min frisör tipsade mig om Revlon Nutri Color Creme som passar perfekt för tonat och färgat hår eftersom själva inpackningen innehåller lite färg för att behålla glansen och den fina färgen från när det varit nyfärgat/tonat. Den finns i alla möjliga olika färger som passar just din ton. Min frisör använder den själv och tycker den är dunderbra, inte bara för färgen utan även för att undvika tovor och risigt hår! Babylent hår är resultatet!

♥ Efter tvätt, använd ett leave in treatment, som exempelvis Magic Bullet från L'Anza som man sprayar på handdukstorkat hår. Fungerar som en hårinpackning light och slätar ut håret och ger det glans.

♥ När du ska reda ut ditt torra hår, använd glansserum. Jag använder Silk Serum från L'Anza och det fungerar väldigt bra. Smörj in i topparna och underhåret innan du börjar kamma så ska ni se att det blir lättare att reda ut!
 


♥ Använd  värmeskydd i håret innan du plattar eller lockar det!
  Jag använder Redken Hot sets 22.

♥  Använd inte torra sprayer, det får gärna vara stadga i dem men tänk på att det ska vara mycket glans i dem också för att inte skapa tovor!

♥ Sov med fläta, det absolut bästa för att undvika tovor!



Har ni några fler tips? Dela gärna med er! :D

Kommentarer :

#1: Johanna - MyShoebox.se

Jaha...

Ja, alla kommentarer försvann ju också, skittrist!

Vad gulligt att du fortsätter kika, du är ju bara för underbar!

skriven
#2: Sophie

Tack så mycket :) du får ha en trevlig helg !

Kram

skriven
#3: LoEM

Har du någongång varit i USA? har du några tips? Restauranger, affärer, ställen eller annat kul :)

skriven
#4: Hanni

Mkt bra tips! Jag längtar till mitt frisörbesök i slutet av månaden, egentligen skulle jag behöva gå nu men det får vänta lite till.

skriven
#5: Sassy

Vilka bra tips! Mitt hår blir alltid tovigt och det är så jobbigt! Tyvärr måste jag tvätta mitt hår alldeles för ofta eftersom jag tränar en hel del, och det sliter säkert jättemycket!



kram

skriven
#6: Passepartout

bra tips, behöver verkligen börja ta hand om mitt hår.

skriven
#7: Emma

Vilka bra tips! Den där Nutri Color creme inpackningen har jag kollat in förut, fast för blondt hår då. Ska kika närmare på en sådan. Tror den kan hjälpa blondt hår att bli lite renare. Mitt börjar bli lite dassigt. Hoppas! Kram på dig!

skriven

Kommentera inlägget här :