Mina 8 värsta ovanor

Marie har utmanat mig att berätta om 8 av mina ovanor/vanor, det var lika bra att ta tjuren vid hornen och skriva om ovanorna. Kanske fungerar som terapi att få det på pränt! Eller vad tror ni? :)

Den rätta personen att svara på den här uppgiften är egentligen min pojkvän! Haha! :D Fast då skulle säkert listan bli längre... ;P Och det vill vi ju inte! :)

1. Jag är urusel på att diska, inte det att jag inte kan, men jag tycker det är dödstråkigt! Nu har vi diskmaskin för att underlätta....men vad händer då? Jo det är alldeles för jobbigt att ställa in det i diskmaskinen...lättare att ställa det på bänken tills någon annan (läs: A) tar bort det, när denne någon ska ta bort sina egna saker... Lättja.

2. Jag gillar att ha det rent omkring mig men hatar  att städa och jag tackar gud för att  A ordnat med städhjälp. Ingen hemmafru så långt ögat når. Men ibland får jag riktiga städryck då allt ska vara skinande rent, och då menar jag allt, från städskrubb till taklister. Allt eller inget är min melodi.

3. Jag är jättedålig förlorare, pinsamt dålig ibland. Väldigt enerverande för mina medmänniskor eftersom man knappt kan spela Fia med knuff med mig. Det enda positiva med det är att det gör mig till en envis jävel och hade jag inte varit det hade jag inte kommit så långt som jag kommit idag.

4. Jag är slarvig. Sprider saker omkring mig hela tiden, på golvet, på bänkar, i soffan...ja överallt. Att orkanen Veronica dragit fram kan alla se. Allting ligger överst-principen fungerar faktiskt väldigt bra... Att jag skjuter upp saker hela tiden gör det inte bättre. Allt som inte måste göras idag kan jag göra imorgon, typ. Dock är det en otrolig skillnad mellan jobb-Veronica och privat-Veronica. På jobbet sköts allt perfekt, men hemma blir det lidande....

5. Någonstans i allt detta slarv, bor en perfektionist. Allt jag gör och presterar måste vara bra, eller helst bäst! Jag har svårt att släppa över saker till andra för jag är rädd att det inte blir gjort "ordentligt"¨(läs: på mitt sätt)

6. Jag har dåligt tålamod och en framtid inom någon förskola eller skola kan jag se mig i skyarna efter! Jag förväntar mig att folk är klipska och förstår efter första förklaringen.

7. Jag har svårt att erkänna när jag har fel. Blivit mycket bättre på det på senaste tiden, men lite mer arbete krävs för att jag inte ska behöva känna en mental nedgång varje gång jag har fel.

8. Jag är konfliktsökande. En diskussion om dagen är bra för magen.

Bitch? Absolut inte! Jag har en hel del bra sidor också! :D


Nu utmanar jag:

Caroline
Elin
Helena
Anna

Jenny
Frida
E
Sandra

Kom igen nu! :D

Kommentarer :

#1: Elin

Ahh, fick denna utmaningen av en annan också! Så svår! :D Måste verkligen tänka lite på denna.. haha :)



Kramisar!

skriven
#2: Kim

ja verkligen, det är vad man kan kalla att förena nytta med nöje ;)

skriven
#3: Helena

Oj då, ok jag kanske får rabbla upp alla mina ovanor då. Sov gott, natti, natti!

skriven
#4: E

Klart jag vågar, jag gör det imorgon ;D

skriven
#5: angelica

nej vad kul undra vad mina huvudverkar hade varit :P laster hehe :D ska fundera :)

skriven
#6: Anonym

alltså shit, gå mer här och samla poäng! har varit med i 10 minuter och redan fixat så jag får ett presentkort på h&m på 100 kronor! =D http://www.gratisrefill.se/recruit/25623/

skriven
#7: Jenny Lennartsson

God morgon gums :) Åhh vilken rolig list, jag tror vi är rätt så lika ser jag, men ska testa & skriva ned ngt hihi..

Hoppas du får en bra dag trots att det är fredag den 13.e hehe..Kram söt

skriven
#8: anna - live my life.

Ok, låter som ett bra och roligt jobb :)

Ska försöka mig på att göra listan under dagen ;) heh. Måste bara få fram alla smaskiga baksidor jag har! Kram!

skriven
#9: stina

å städhjälp vill jag å ha..



hah tack för bomben eller va man säger:P

skriven
#10: Antonia

Att läsa dina ovanor var som att titta i spegeln. Förutom nr 3. Jag är inte alls tävlingsinriktad.

skriven
#11: Caroline

haha självklart tar jag denna med en klackspark, man är ju ingen fegis.. =)

skriven
#12: Matilda

detsamma kram :D

skriven
#13: Jag och fotbollsspelarn

OH thanks :) den får göras när jag hinner, nu vankas det födelsedagslunch.



KRAM gumman

skriven
#14: Mia

Konfliktsökande är jag inte däremot är jag inte rädd för en konflikt vilket min pappa säger är jätteosvenskt. Så det måste jag plockat upp utomlands.

Du verkar vara en intensiv och passionerad person, allt eller inget. JAg gillar det! Har svårt för beigea människor som inte märks och heller inte vill märkas.

Vad jobbar du med förresten? Gissar på att det inte är förskola iaf. :)



Härlig Helg

KRam Mia

skriven
#15: Hanni

Haha det kunde varit jag som skrev de där åtta punkterna! =) Trevlig helg! kram

skriven

Kommentera inlägget här :