Fettisdagen


Bild: Blogspot

Idag är det fettisdagen kära vänner och man får officiellt trycka i sig precis hur många semlor, fastlagsbullar, hetväggar, fettisdagsbullar man vill! Mums! För imorgon är det askonsdagen och enligt den kristna tradtionen börjar den 7 veckor långa fastan just imorgon! Om jag skulle ha behövt fasta i 7 veckor hade jag nog klämt i mig femtioelva stycken! Istället kommer jag att äta minst en semla i veckan de närmsta sju veckorna innan påsk, en mycket bättre lösning tycker jag! :) Haha!


Kommer ni äta semlor idag?

Kommentarer :

#1: anna - live my life.

Jag har haft magkatarr några gånger förut men aldrig såhär.. :/ Beror nog på både stress och känslig mage.



Får nog försöka ta mig hem från jobbet.. :(



Kram

skriven
#2: Jag och fotbollsspelarn

Jag tycker din lösning är perfa! Hittar man semlor ända fram i 7 veckor? Äsch annars kan man baka egna.



Kram

skriven
#3: Anonym

nä tror inte det går:( får se hur det blir

skriven
#4: alec

depression och grejjer... men det är bättre nu :)

hur mår du då?

skriven
#5: Sassy

Jag ska äta semlor på jobbet idag:)



Ja, min granne är helknäpp, bara lite jobbigt att hon har gjort en anmälan...



kram

skriven
#6: Jenny Lennartsson

Ja visst va de,kan tänka mig att den sko garderoben är större än min lägenhet :)

skriven
#7: Caroline

haha låter som en bra plan, du kan ju äta hur många du vill med den kroppen ;P

skriven
#8: Leonora

sv; ja nu är man trött på detta, det går än på nerverna :O

skriven
#9: EMMA

Of course. Fast bara en. Ha en fin dag!

skriven
#10: Anonym

haha ja med..såååå trött på snön .



allt bra idag annars?

skriven
#11: Emilia says;

nej det blev lite för många semlor i helgen så jag hoppar nog över idag ;P

skriven
#12: Anonym

- Då har vi något gemensamt gumman :D

Hon och Zac var så söööta tillsammans! :O

skriven
#13: sandrao

jobbet bjuder så det blir nog att trycka i sig en idag :)

skriven
#14: Matilda

Sv: Varsågod :) Jag ska nog äta en semla idag :P Kram

skriven
#15: Elin

Detsamma snäckan! :) Ja jag ska absolut äta semla! :D Kram!

skriven
#16: Hanne

Mmmm det så godt ut, kanskje jeg må bake boller i dag:)



Det hørtes jo ut som en spennende jobb:) Jeg jobber med økonomi i et medisinsk selskap på Lysaker. Bor i Bærum, så jeg bor ikke så langt fra byen:) Trives du i Oslo?

skriven
#17: Denise

Hej riktigt fin blogg du har!!



Ska vi följa varandra via bloglovin?:)

Ha en bra fettisdag

/Denise

skriven
#18: felicia

ja verkligen :/



detsamma! kram

skriven
#19: ღ Sofiα Werℓin

Så ser mitt ut dock är det inte mina ben! Fick hitta en bild på google

skriven
#20: Hanne

Da har du jo bodd her lenge:) Jeg trives også veldig godt, kommer egentlig fra landet. Oslo er akkurat passe stor synes jeg, perfekt! Bodde kjæresten din her også tidligere eller?

skriven
#21: Hanne

Jeg kommer fra et lite sted i Hedmark, ikke så langt fra Kongsvinger, om du vet hvor det er? Ikke så veldig langt fra Chalottenberg og Torsby! Foreldrene mine bor fortsatt der:)

Jeg har samboer:) Vi er forlovet og skal gifte oss etterhvert. Så det blir spennende!



Hvor i Sverige kommer du fra?

skriven
#22: BJERNHAGEN

haha vad bra :D ja det är väl tillåtet!

skriven
#23: Beauty By Beata

JA, jag kommer äta!

skriven
#24: Hanne

Jaha, men da vet du jo godt hvor det er:) Flisa heter stedet jeg kommer fra, vet ikke om du har hørt om det?

Hvor bor du i Oslo da? Vi bor jo I Bærum, men t-banen går like utenfor, så jeg bruker bare 15-20 minutter til sentrum. Helt okay:)

skriven
#25: Hanne

Haha, du er jo riktig så kjent i mine hjemtrakter:) Så gøy!



Vi bor på Østerås, trives kjempegodt! Samboeren er herfra, så det var derfor vi flyttet hit. Men det er jo ganske perfekt, stille og rolig samtidig som det er kort vei til byen. Også bruker jeg bare 5-10 minutter til jobb, luksus:)

skriven
#26: Hanni

Det blev en till eftermiddagsfikat på jobbet! =)

skriven

Kommentera inlägget här :